کد bk-23913  
نوع کاغذی  
عنوان خروس جنگی  
نویسنده جری اسپینلی  
مترجم پروین علی‌پور  
ناشر افق  
محل نشر تهران  
نوبت چاپ 6  
زبان فارسی  
قطع رقعی  
چکیده به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات افق به تازگی دو کتاب با ترجمه پروین علی‌پور را با ویراست جدید تجدید چاپ کرده است. یکی از این کتاب‌ها «خروس جنگی» اثر جری اسپینلی است که جوایزی مانند کتاب برگزیده انجمن کتابخانه‌های آمریکا، کتاب سال مجله اسکول لایبرری و کتاب برگزیده کودکان چهار ایالت را در کارنامه‌اش دارد و سرشار از مفاهیم عمیق انسان دوستانه و عشق به طبیعت و عزت نفس است.
جری اسپینلی از نویسندگان متفاوت و پرافتخار ادبیات کودک جهان است. کتاب او، مانیاک مگی در سال 1991 برنده مدال طلای نیوبری شد. رمان‌های او که سرشار از طنز و عواطف انسانی‌اند بازتابی از تجربه‌هایش به عنوان پدر شش فرزند به شمار می‌روند.
این رمان، داستان روایت زندگی دو پسر به نام‌های پن وب و جان کوکان است که از زبان جان روایت می‌شود. جان پسری قوی هیکل، ورزشکار، پرتحرک، بانشاطی است که همیشه در رقابت‌ها برنده است. اما به دلیل اینکه گاهی تحرک و نشاط او با گستاخی و بدجنسی همراه می‌شود به او لقب خروس جنگی داده می‌شود و جان خیلی به این لقب افتخار می‌کند. پن وب، همسایه جان، پسری ریزنقش و خندان، عضو گروه دوستداران صلح و طرفدار محیط زیست، گیاه‌خوار است، حتی با هفت‌تیر اسباب‌بازی هم بازی نمی‌کند و همه چیزش با جان تفاوت دارد. و جان مدام پن را که از نظر او موجودی بی‌دست و پاست آزار و اذیت می‌کند.
 
تاریخ ثبت در بانک 24 تیر 1398  
فایل پیوست
تصویر