کد bk-23878  
نوع کاغذی  
عنوان نشانگان آسپرگر: راهنمای جامع برای درک، زندگی و درمان  
عنوان دوم Asperger syndrome: A comprehensive Guide for onderstanding, Living with and Treating Asperger syndrome  
نویسنده فرانک رایان  
مترجم ابراهیم رهبر کرباسدهی  
مترجم فاطمه رهبر کرباسدهی  
ناشر آوای نور  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1397شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 160  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
شابک 978-600-309-405-5  
چکیده آسپرگر که گاه آن را درخودماندگی معنا کرده‌اند، نوعی معلولیت است که تا مدت‌ها فکر می‌شد در طیف اوتیسم جای دارد ولی با تلاش‌های هانس آسپرگر (1906ـ1989م) پزشک آلمانی متخصص اطفال معلوم شد نوع خاصی از بیماری و معلولیت است و چهار ویژگی اساسی برای آن شمرده شد و آن را نشانگان آسپرگر (Asperger syndrome) نامیدند.
فرانک رایان روانپزشک کتابی در 2015 به زبان انگلیسی منتشر کرد و درباره ابعاد نشانگان آسپرگر به تفصیل توضیح داد. در واقع این اثر در زمره نخستین آثار درباره این بیماری است. این کتاب در ایران ترجمه و با مشخصات زیر منتشر شده است:
نشانگان آسپرگر: راهنمای جامع برای درک، زندگی و درمان، فرانک رایان، ترجمه ابراهیم رهبر کرباسدهی و فاطمه رهبر کرباسدهی، تهران، آوای نور، 1397، 160ص.

مشخصات اصلی:

Asperger syndrome: A comprehensive Guide for onderstanding, Living with and Treating Asperger syndrome, Frank Ryan, 2015.

این کتاب شامل سیزده فصل است:
بررسی نشانگان آسپرگر؛ تاریخچه؛ اثرات آسپرگر به تعاملات اجتماعی؛ اثرات نشانگان بر رفتار و علاقه؛ تأثیر بر گفتار و زبان؛ تأثیر بر ادراک حرکتی و حسی؛ سوءتفاهم و قضاوت‌های نادرست از محیط اجتماعی؛ درمان و دارو؛ درمان‌های جایگزین؛ شرایط پزشکی همزمان با آسپرگر؛ کمک‌های موجود؛ مشاوره به مبتلایان به آسپرگر؛ بزرگسالان مبتلا به نشانگان آسپرگر.
 
تاریخ ثبت در بانک 23 تیر 1398  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر