کد bk-22910  
نوع کاغذی  
عنوان کودکانه ها و نوجوانه ها  
نویسنده عبدالله امینی پور  
ناشر انتشارات توانمندان و دفتر فرهنگ معلولین  
محل نشر قم  
سال انتشار 1397شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد صفحه 144  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات داستان‌های کوتاه فارسی – قرن 14 – ادبیات کودکان و نوجوانان  
شابک 978-622-99311-2-7  
چکیده کتاب پیش رو شامل مجموعه‌ای از داستان‌ها ویژه کودکان و نوجوانان است. نگارنده این داستان‌ها را در دو بخش کودکانه‌ها و نوجوانه‌ها تنظیم کرده و بخش پایان کتاب را به بیان زندگی‌نامه و فعالیت‌های خود اختصاص داده است. داستان‌های این کتاب با تصاویر سیاه‌وسفید در ابعاد کوچک همراه است و نگارنده تلاش نموده از طریق این داستان‌ها واقعیت‌های زندگی را به کودکان بیاموزد.
انتشارات توانمندان
ناشر تخصصی معلولیت و معلولان
تلفن: 02532913452 (ساعت 8 الی 17) ؛ تلگرام: 09398373435
آدرس: قم، بلوار محمد امین، خیابان گلستان، کوچه11، پلاک4، دفتر فرهنگ معلولین
ایمیل: info@handicapcenter.com

پیشگفتار
اولین اثر قلمی که نوشتم (ترجمه کردم) و چاپ شد، اثری برای کودکان بود که خرداد سال 1371ش در مجله سلام بچه‌ها چاپ شد. برای کودک نوشتن، کار و در توان همه کس نیست چرا که زبان و نگارش ساده و روان و کودک فهم می‌طلبد. این نگارش‌ها تا سال 1383 ادامه یافت، یعنی حدود سیزده سال. این کارها که حدود پنجاه عنوان می‌شود، در این نشریات به چاپ رسید: سلام بچه‌ها، پوپک، دوچرخه (پیوست روزنامه همشهری) دوست کودک، تیک‌تاک (پیوست روزنامه جام‌جم) حدیث زندگی و پیام زن.
اما چرا نوشتن برای کودک و نوجوان؟ حرف‌هایی در دل و ذهن داشتم و داستان‌هایی که همه آفریده و زاییده خیالم بود که نوشته می‌شد اما برای چاپ نبود، تا هنگامی که توفیق همکاری با مجلات را یافتم و لذت ظهور و بروز آفرینش را یافتم و چشیدم. دل نوشته‌ها نگارش می‌شد و چاپ می‌گشت و تشویق سردبیران به خصوص جناب آقای عبداللّه حسن‌زاده تأثیر خوب و شادی بخشی داشت. همزمان کار نگارش و ترجمه را برای بزرگسالان هم آغاز کردم، و شاید همین مرا از ادامه همکاری و نگارش برای نشریات کودک و نوجوان بازداشت. قطعاً می‌دانم اگر همکاری ادامه می‌یافت، باز آثاری آفریده بودم و چشمه زایش خشک نمی‌شد و اشتیاقم فروکش نمی‌کرد! تا وقتی که در سال 1395 توفیق همکاری با دفتر فرهنگ معلولین رفیق راه گشت و آثاری، هم به سفارش و هم خودنوشت به این دفتر تقدیم شد که نمونه‌هایی از آنها در مجموعه حاضر به نام روشندلان، لنگه و غیره دیده می‌شود که پیشکش به معلولان و جانبازان گرامی است.
توفیق همکاری با این دفتر و افراد باصفا و یک‌رنگ و یک‌زبان آن، تجربه‌ای برجسته و شیرین و بهجت آفرین و کم نظیر بود چرا که هم صحبت با عزیزانی شده بودم که به رغم کاستی و کمبود در اعضای بدن و معلولیت جسمی، دل و دین بزرگی داشتند و مثبت می‌اندیشیدند و امید می‌بخشیدند و تأثیرگذار و الهام بخش بودند. قبلاً افراد درمانده و سرخورده و نومیدی چه سالم و چه ناقص را دیده و تجربه کرده بودم اما با اینان دریافتم به رغم محدودیت‌ها و محرومیت‌ها چقدر می‌شود دلی بزرگ به پهنه دریا داشت و شاد و امیدوار بود و چشم‌ها را شست تا طور دیگر دید! گاه پیشرفت و اثربخشی اینان مرا شرمنده می‌کرد و به خود که ناسپاس و ناشکر بودم، نهیب می‌زدم و از این که در راه مانده بودم و می‌لنگیدم، شرمسار! امید که توفیق بازیافت خویش را داشته باشیم و خدمت به همگان صد چندان گردد.
با سپاس از مدیر انتشارات توانمندان استاد بزرگوار جناب آقای محمد نوری و آقازاده گرامی ایشان مهندس علی نوری که سعادت همکاری و همیاری مرا فراهم آوردند، مجموعه حاضر را تقدیم جامعه هدف می‌کنم، امید که منت نهاده، پذیرا باشند. با سپاس.
عبداله امینی‌پور
اردیبهشت ماه 1397  
تاریخ ثبت در بانک 4 دی 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر