کد bk-22871  
نوع کاغذی  
عنوان مقابله با لکنت  
نویسنده فردریک پمبرتن موری  
مترجم مهدی دستجردی کاظمی  
مترجم علی حیدری  
مترجم زهرا سلیمانی  
مترجم آذر مهری  
ناشر جوانه رشد  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1387شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد صفحه 216  
زبان فارسی  
قطع رقعی  
چکیده این کتاب سرگذشت دانشمندی به نام فردریک پمبرتن موری (متولد 1925م) است که خود لکنت زبان داشت. این کتاب توسط چند تن از مترجمان به فارسی برگردان و با مشخصات زیر منتشر شد:
مقابله با لکنت: سرگذشت دانشمندی که خود دچار لکنت است، فردریک پمبرتن موری، ترجمه زهرا سلیمانی و آذر مهری و علی حیدری و مهدی دستجردی کاظمی، تهران، جوانه رشد، 1387، 216ص.
مشخصات متن اصلی:

A Stutterers story و Frederick Pemberton Murray.

محتوای این کتاب علاوه بر زندگی‌نامه مولف و چگونگی ترسیدن و لکنت دار شدن زبانش در سه سالگی یا (1928م)، شامل تجارب او در زمینه درمان افراد ناشنوا و لکنت دار نیز کمک به خانواده‌هایشان در زمینه چگونه تعامل و رفتار با کودک دارای لکنت زبان است.
این کتاب بیست و سه فصل دارد: شروع لکنت و علت آن؛ دوره کودکی؛ رفتن به مدرسه و اذیت دانش‌آموزان؛ تلفن کردن؛ دشواری‌ها؛ خطاب به معلمان؛ هراس و فوبی؛ مشاوران؛ حالت تهاجمی؛ رفتن به دانشگاه استنفورد و مشکلات؛ بازگشت به دانشگاه؛ آغاز اشتغال به درمان بیماران؛ رفتن به آیو برای درمان بیماران؛ معارفه با همکاران و نزدیکان؛ تحصیل فوق‌لیسانس در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی؛ درمان لکنت با مراجعه به روانکاو؛ رفتن به سربازی؛ سخنرانی در انجمن شنوایی گفتار؛ پرسش و پاسخ‌های تخصصی.
در مجموعه زندگی‌نامه خودنوشت فردی است که لکنت زبان داشت و به طبابت بیماران هم می‌پرداخت و برای ناشنوایان و افراد دارای لکنت زبان آموزنده است.  
تاریخ ثبت در بانک 1 دی 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر