کد bk-22529  
نوع کاغذی  
عنوان با کاروان حسینی : خلاصه‌ای از قیام امام حسین علیه‌السلام (ویژه ناشنوایان)  
نویسنده محمدمهدی رفعتی  
ناشر دارالطب  
محل نشر قم  
سال انتشار 1396شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 128  
زبان فارسی  
قطع رقعی  
موضوعات حسین‌بن علی (ع)، امام سوم‌، 4 - 61ق. ، واقعه کربلا، 61ق -- تاریخ ، عاشورا ، اسلام -- تاریخ -- 11-61ق.  
شابک 978-600-6571-55-3‬‬  
چکیده این کتاب دارای مشخصات مأخذشناسی زیر است:
با کاروان حسینی، محمدمهدی رفعتی، قم، دارالطب برای موسسه آوای علم و ایمان مهرورزان، 1396، 128ص. قطع رقعی. 40000 ریال. همراه با لوح فشرده پیوست.
روی جلد آن نوشته شده مخصوص ناشنوایان ولی در شناسنامه این نکته نیامده است. نویسنده آن یکی از طلاب علوم دینی به نام محمدمهدی رفعتی است که چند سال است در زمینه زبان اشاره فعالیت می‌کند. چند تن از طلاب علوم دینی هم به او کمک کرده‌اند. نام‌های آنها در مقدمه کتاب آمده است.
محتوای این کتاب عبارت است از: غدیرخم، شهادت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم، بیعت دوباره با حضرت علی علیه السلام، معاویه مخالف حضرت علی علیه السلام، امامت امام حسن مجتبی علیه السلام، دلیل صلح امام حسن علیه السلام، معاویه بدقول، حکومت یزید، مخالفت امام حسین با یزید، حرکت از مدینه، حرکت از مکه به طرف کربلا، حرکت کاروان اسرا از کربلا به طرف شام.
نویسندگان در مقدمه توضیح داده اند این کتاب بر اساس بازنویسی دو کتاب موجود برای ناشنوایان تهیه شده است. در واقع مطالب آن کتاب‌ها ساده شده تا ناشنوایان بهتر متوجه شوند.
در همینجا لازم است از زحمات و فعالیت های این بزرگواران که برای ارتقاء دانش دینی جامعه ناشنوایان تلاش میکنند تشکر و قدردانی کنیم.

ملاحظه و بررسی
با توجه به اینکه آثار به ویژه کتاب در زمینه ناشنوایی اندک است، هر اثری در زمینه فرهنگ و جامعه ناشنوایان منتشر شود غنیمت است. اما لازم است کتاب‌هایی چاپ شود که حداکثر ثمردهی را داشته باشد. با توجه به اینکه امام حسین علیه السلام مواضعی درباره معلولان دارد، خوب بود این مواضع تبیین می‌شد. همان‌طور که درباره تربیت امام حسین علیه السلام و شفابخشی آن بحث شده، خوب بود درباره سخنان و مواضع امام درباره ناشنوایان و معلولین هم بحث می‌شد.
نکته دیگر اینکه نویسندگان توضیح داده اند مطالب آسان سازی شده تا برای ناشنوایان قابل فهم باشد. لازم به ذکر است در جامعه ناشنوایان شاعران و نویسندگان داریم که آثارشان آسان هم نیست و مثل افراد عادی است. همچنین ناشنوایانی هستند که سطح دانش و سواد آنها مثل مردم عادی است. البته درصدی از جامعه ناشنوایان هم از نظر سطح دانش و اطلاعات عمومی پایین هستند. بنابراین جامعه ناشنوایان به همه نوع کتاب و در همه سطوح نیاز دارند.  
تاریخ ثبت در بانک 26 آبان 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر
 
تصویر