کد bk-22477  
نوع کاغذی  
عنوان قرآن کده توانمندان  
عنوان دوم غرفه دفتر معلولین در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم  
نویسنده علی نوری  
ناشر انتشارات توانمندان و دفتر فرهنگ معلولین  
محل نشر قم  
سال انتشار 1397شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 291  
زبان فارسی  
قطع رقعی  
موضوعات نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم (بیست و ششمین: 1397 :تهران) ، معلولان در قرآن ، نمایشگاهها – ایران – تهران – گزارش‌ها  
شابک 978-622-99311-8-9  
چکیده افراد دارای معلولیت اعم از نابینا، ناشنوا، حرکتی، ذهنی و غیره بیش از دیگران نیاز به نمایش توانمندی‌ها و ناتوانی‌ها؛ پیشرفت‌ها و مشکلات دارند. و نمایشگاه قرآن کریم بهترین جا برای تحقق این هدف است. سال‌ها است به مسئولین و مدیران محترم این نیاز منعکس می‌گردد ولی گویا اولویتی برای آن، قائل نیستند. اما دکتر عبدالهادی فقهی‌زاده معاون محترم قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به عمق موضوع، برای اولین بار تمهیدات لازم برای تحقق این هدف را فراهم آورد.
البته سال‌های گذشته تشکل‌ها یا معلولان در سطح محدود در نمایشگاه قرآن شرکت داشتند ولی امسال با طراحی گسترده و جامع در نمایشگاه قرآن حضور یافته تا مقاصد زیر را اجرایی سازند:
1ـ به جهان نشان داده شود که معلولان دارای توانایی‌های گسترده در عرصه‌های هنر، فرهنگ و حرفه‌های مختلف هستند؛ به ویژه در زمینه معارف قرآنی و عترت به رقم موانع متعدد پیشرفت‌های قابل توجه داشته‌اند.
از این‌رو کتب و نشریات قرآنی و عترتی خود را در معرض دید قرار دادند و همگان دیدند، حجم کارهای فکری و محصولات به نمایش گذاشته شده از نظر کیفی و کمّی اگر کمتر نباشد، بیشتر از آثار دیگر غرفه‌ها بود.
2ـ جهانیان ببینند که بعضی از مسئولین دولت پشتیبان معلولین هستند و خواهان رشد و ارتقای آنان می‌باشند.
3ـ معلولین با استعانت از قرآن کریم، در توان‌افزایی معنوی و فکری خود کوشا هستند. تجربه‌ای که در بسیاری از ملت‌ها و کشورها تحقق یافته و توان‌بخشی جسمی و بدنی را کافی ندانسته و در پی توان‌بخشی فکری و معنوی هستند. از این‌رو، این تجربه در نمایشگاه قرآن کریم ترویج شد.
کتاب حاضر گزارشی است از غرفه قرآن‌کده توانمندان که چهارده روز در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا بود. علاوه بر گزارش رخدادهای این غرفه، تجارب و دستاوردهای این غرفه هم در این مجموعه آمده است.
بر خود فرض می‌دانیم از جناب دکتر عبدالهادی فقهی‌زاده معاون محترم قرآن و عترت، حجت الاسلام محمدعلی خسروی، آقای عباس نظری‌فر، آقای حمیدرضا شیخ ویسی، آقای محمدرضا پورمعین و همه مسئولین و متصدیان نمایشگاه تشکر ویژه ‌نماییم که موجب شدند تا برای اولین بار در تاریخ معلولیت ایران، معلولین به طور گسترده، در نمایشگاه بین‌المللی قرآن، حضور همه جانبه و گسترده داشته باشند. (علی نوری)  
تاریخ ثبت در بانک 22 آبان 1397  
فایل پیوست
تصویر