کد bk-22456  
نوع کاغذی  
عنوان دویدم و دویدم (با زبان اشاره)  
نویسنده ثمینه باغچه‌بان پیرنظر  
ناشر شیرازه  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1377شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 32  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
شابک 964-6578-06-3  
چکیده ثمینه باغچه‌بان (پیرنظر) دختر مرحوم جبار باغچه‌بان در ادامه راه و خدمات پدرش، تلاش‌های فرهنگی مهمی برای ناشنوایان انجام داد. کتاب‌های بسیاری تألیف و در اختیار آنان گذاشت. او از سال 1350 با تأسیس سازمان رفاه ناشنوایان گام‌های بلندی در توسعه زبان اشاره برداشت. کتاب حاضر یکی از آثاری است که ایشان در سال 1352 منتشر کرد. این اثر مجدداً نقاشی‌های آن متناسب با دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد تغییر کرد و در سال 1377 منتشر گردید:
دویدم ودویدم، همراه با روش تدریس، ثمینه باغچه‌بان (پیرنظر)، خطاطی محمد احصایی، نقاشی غلامعلی مکتبی و هوشنگ عزیزی، تهران، آموزشگاه کر و لال‌های باغچه‌بان، 1352، 44ص.
دویدم و دویدم (با زبان اشاره)، ثمینه باغچه‌بان پیرنظر، نقاشی مرجان کریم، تهران، شیرازه، 1377، 32ص.
خانم باغچه‌بان در توصیف این کتاب نوشته است:
کتاب دویدم و دویدم یک نمونه ساده از کتاب‌های مخصوص ناشنوایان است که به همراه تصویرهای مناسب، تعلیم معنای جمله‌ها و کلمه‌ها را آسان می‌کند. در این کتاب شانزده حرف صامت و چهار مصوت آمده است و در قالب کلمه‌های ساده، طرز جمله‌بندی به شاگردان ناشنوا تعلیم داده می‌شود.(کتاب بهره ناشنوایان، ص167)
اما کتاب چاپ 1377 را اینگونه معرفی می‌کند: این کتاب به شیوه‌ای تهیه شده که شنوا و ناشنوا هر دو بتوانند آن را بخوانند، بفهمند و از آن لذت ببرند. این کتاب که با زبان اشاره نوشته شده، پلی است که با گذر از آن می‌توان پا به جهان پر تحرک و پر احساس ناشنوایان گذاشت و دوستان تازه‌ای یافت.( کتاب دویدم و دویدم، پشت جلد)
ثمینه باغچه‌بان مقدمه مفصل و عالمانه بر این کتاب چاپ جدید نوشته است. محتوای کتاب به گونه‌ای است که برای هر مفهوم یک اشاره با تصویر آورده و برای هر بخش داستان یک نقاشی بزرگ آورده است.  
تاریخ ثبت در بانک 22 آبان 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر