کد bk-12679  
نوع کاغذی  
عنوان فراسوی کم‌توانی جسمی: راهنمایی کاربردی برای خودشکوفایی  
نویسنده اویلن‌وست آیرو  
مترجم عرفان سلیمانی‌صفت  
مترجم مهدی شریفی  
ناشر آوای نور  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1396شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 200  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات معلولان -- روان‌شناسی ، روان‌شناسی رشد  
شابک ‫‭978-600-309-276-1‬‬  
کد کنگره ‫‬‭HV3011‫‬‭/آ87ف4 1396  
کد دیویی ‫‬‭362/4  
چکیده نویسنده این اثر، خانم اویلن وست آیرو دارای معلولیت فلج مغزی است و در 1922 در آمریکا متولد شد و به عنوان یکی از روان‌شناسان مشهور جهان خدمت زیادی انجام داده است. این کتاب با مشخصات زیر منتشر شده است:
فراسوی کم‌توانی جسمی: راهنمایی کاربردی برای خود شکوفایی، ترجمه عرفان سلیمانی صفت و مهدی شریفی، با مقدمه اصغر دادخواه، تهران، انتشارات آوای نور، 1396، 200ص.
این کتاب ترجمه متن زیر است و درباره کودکان و جوانان و بزرگسالانی است که دارای معلولیت جسمی‌اند از این‌رو معلولان ذهنی، ناشنوایان و نابینایان خارج قلمرو او هستند:

Beyond a Physial Disabilty و The Person within: A Practical Guide

خانم آیرو تجارب روان‌شناختی خود طی چند دهه را در این اثر گردآوری و در هشت فصل آورده است:
فصل اول به چالش‌ها و مشکلات پیش روی والدین می‌پردازد، استرس‌ها و فشارهایی که والدین یک کودک دارای ناتوان دارد و چگونه می‌تواند بر آنها موفق شود؛ فصل دوم درباره چالش‌های پیش روی کودکان کم‌توان است. فصل سوم درباره چالش‌ها و مشکلات نوجوانان کم‌توان؛ فصل چهارم درباره مشکلات بزرگسالان کم‌توان و فصل پنجم درباره چالش‌های پیش روی متخصصان توان‌بخشی است.
فصل ششم به تحصیل کم‌توان‌های جسمی و مسائل پیرامون آن، فصل هفتم آسان‌سازی زندگی برای کم‌توان‌های جسمی است. بالاخره آخرین فصل درباره ملحق شدن به نیروی کار و مسائل روان‌شناختی اشتغال معلولان است. نویسنده توصیه می‌کند مشاغل رویایی برای این قشر را باید فراموش کرد و با برنامه‌ریزی مالی و تلاش و کوشش به زندگی نسبتاً مطلوب دست یافت.  
تاریخ ثبت در بانک 7 اردیبهشت 1396  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر