کد pr-44534  
نام طیبه  
نام خانوادگی هراتی  
سال تولد 1370  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت هنری  
زبان فارسی  
مهارت نویسنده و شاعر  
اهم فعالیت ها «طیبه هراتی» متولد اسفند 1370 اهل یکی از روستاهای شهرستان سرخس است. او دارای معلولیت جسمی- حرکتی است. هنر او زاده ذهن اوست. در دل روستا و کوچه‌های آن، سنگ‌هایی که انسان‌ها روزی چندین بار بی‌تفاوت نسبت به آنها عبور می‌کنند را جمع‌آوری می‌کند و یا تنه درختانی که گاهی به کار نجاران نمی‌آید را خریداری می‌کند تا بتواند مواد اولیه‌ای برای هنرش فراهم کند و خالق تابلو، مگنت، جاشمعی و... شود، ناگفته نماند طیبه یک سفالگر بسیار ظریف کار است که با دستانش هرچند که ضعیف هستند؛ به راحتی به آن شکل و نقش زیبایی می‌دهد و پس از اتمام کار، دیگر خستگی برایش معنایی ندارد. جالب است بگویم او با همین کارهای زیبای فانتزی و طراحی‌های فوق‌العاده بدون گذراندن دوره‌های آموزشی توانسته مشتری‌های زیادی را در سراسر ایران جذب کند و هنر دستش را به فروش برساند. طیبه با افتخار می‌گوید: خوشحالم که امروز نان‌آور یک خانواده چهار نفره هستم و کمک خرج پدرم؛ یکی از آرزوهای او ایجاد شغل برای همنوعانش است زیرا کارآفرینی چند قدم بیشتر با او فاصله ندارد تا بتواند گامی برای معلولان بردارد و هنرش را با آنها تقسیم کند تا شاید روزی برسد که بتواند برای تعدادی از معلولان درآمدزایی کند. این هنرمند جوان علاوه بر این، نویسنده و شاعر نیز هست و عقیده دارد هنر و نوشتن هنگامی که با هم ادغام می‌شوند روح تازه‌ای به زندگی می‌بخشند و من به جرأت می‌توانم بگویم آرامش را خود انسان‌ها با دست و ذهنشان می‌سازند و دور از دسترس نیست. مأخذ ماهنامه الکترونیکی پیک توانا، شماره پنجم، ص33.  
کشور ایران  
استان خراسان رضوی  
شهر سرخس  
متن زندگی نامه «طیبه هراتی» متولد اسفند 1370 اهل یکی از روستاهای شهرستان سرخس است. او دارای معلولیت جسمی- حرکتی است. هنر او زاده ذهن اوست. در دل روستا و کوچه‌های آن، سنگ‌هایی که انسان‌ها روزی چندین بار بی‌تفاوت نسبت به آنها عبور می‌کنند را جمع‌آوری می‌کند و یا تنه درختانی که گاهی به کار نجاران نمی‌آید را خریداری می‌کند تا بتواند مواد اولیه‌ای برای هنرش فراهم کند و خالق تابلو، مگنت، جاشمعی و... شود، ناگفته نماند طیبه یک سفالگر بسیار ظریف کار است که با دستانش هرچند که ضعیف هستند؛ به راحتی به آن شکل و نقش زیبایی می‌دهد و پس از اتمام کار، دیگر خستگی برایش معنایی ندارد.
جالب است بگویم او با همین کارهای زیبای فانتزی و طراحی‌های فوق‌العاده بدون گذراندن دوره‌های آموزشی توانسته مشتری‌های زیادی را در سراسر ایران جذب کند و هنر دستش را به فروش برساند. طیبه با افتخار می‌گوید: خوشحالم که امروز نان‌آور یک خانواده چهار نفره هستم و کمک خرج پدرم؛ یکی از آرزوهای او ایجاد شغل برای همنوعانش است زیرا کارآفرینی چند قدم بیشتر با او فاصله ندارد تا بتواند گامی برای معلولان بردارد و هنرش را با آنها تقسیم کند تا شاید روزی برسد که بتواند برای تعدادی از معلولان درآمدزایی کند.
این هنرمند جوان علاوه بر این، نویسنده و شاعر نیز هست و عقیده دارد هنر و نوشتن هنگامی که با هم ادغام می‌شوند روح تازه‌ای به زندگی می‌بخشند و من به جرأت می‌توانم بگویم آرامش را خود انسان‌ها با دست و ذهنشان می‌سازند و دور از دسترس نیست.

مأخذ
ماهنامه الکترونیکی پیک توانا، شماره پنجم، ص33.
 
تاریخ ثبت در بانک 6 اسفند 1399