کد pr-26534  
نام محمد  
نام خانوادگی نوری  
شهرت پژوهشگر معلولیت  
سال تولد 1340  
وضعیت جسمی کم شنوا  
مرتبط با معلولان عمومی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
شهرت پژوهشگر معلولیت  
تحصیلات کارشناسی ارشد الهیات و معارف اسلامی ـ دانشجوی دکتری فلسفه در دانشگاه جهانی لندن  
مهارت نویسنده و پژوهشگر  
اهم فعالیت ها مدیر عامل "دفتر فرهنگ معلولین"  
کشور ایران  
استان قم  
شهر قم  
متن زندگی نامه محمد نوری
متولد 1340 در اصفهان
فرزند یدالله
دارای معلولیت شنوایی و جسمی
محمد نوری در شهر اصفهان متولد شد. در شش سالگی به دبستان نوباوگان در ابتدای خیابان آتشگاه رفت. از سوم ابتدایی به دبستان اشراق منتقل شد. دوره راهنمایی را در مدرسه مهرگان گذراند. سپس در دبیرستان صائب و هنرستان آبشار تحصیل کرد. اتمام دوره متوسطه‌اش همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران بود. پس از پیروزی انقلاب مدتی مسئولیت کتابخانه توحید و چند سال با آموزش و پرورش در شهرهای بندر ترکمن، کرد کوه، سنندج، دیوان دره و قصر شیرین همکاری داشت. پس از آغاز جنگ تحمیلی، چندین ماه در جبهه بود و موجب شد در شنوایی‌اش اختلال پیدا شود. به همین دلیل از سال 1370 به مطالعه و پژوهش در زمینه ناشنوایی علاقه‌مند شد که منجر به تألیف «دانشنامه ناشنوایان» گردید و در سه جلد منتشر شد. این اثر تنها دایرةالمعارف است که در ایران تألیف و منتشر شده است.
از سال 1388 برای تأسیس موسسه‌ای فرهنگی برای معلولین کوشید و در 1389 "دفتر فرهنگ معلولین" را تأسیس کرد که در مهر 1390 با برگزاری نشست با حضور مسئولین استانی و کشوری رسمیت یافت. پس از این در کنار همکاری علمی با دایرةالمعارف بزرگ اسلامی، به فعالیت درباره فرهنگ معلولین پرداخت و طی ده سال گذشته، تحقیقات مفصلی درباره مشکلات جامعه و فرهنگ معلولین اقدام کرد و نتایج به دست آمده را در ده‌ها کتاب و مقاله منتشر کرده است.
برای مشاهده زندگینامه کامل و کتاب ها و مقاله های محمد نوری می توانید به سایت شخصی ایشان www.m-nori.com و سایت دفتر فرهنگ معلولین www.malolan.com مراجعه نمایید.
 
تاریخ ثبت در بانک 28 اسفند 1398  
فایل پیوست
تصویر