کد pr-24571  
نام حافظ منظور  
نام خانوادگی حسین‌شاه  
نام دیگر حافظ سید منظور حسین شاه کاظمی  
سال تولد 1955  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی ، دیگر زبان ها  
تحصیلات فقه و اصول سطح 2  
مهارت تبلیغ- تدریس  
کشور ایران  
استان قم  
توضیحات حدود 20 سال است که مشغول تبلیغ اسلام در کشور پاکستان است. او شش ماه از سال را در این کشور به تبلیغ می پردازد. حافظ کل قرآن بوده و در پاکستان نیز در ماه رمضان آموزش قرآن می دهد. همچنین از مرکز خدمات حوزه لوح تقدیر دریافت کرده است. همسر ایشان ایرانی است. تا کلاس هفتم را در مدارس عادی پاکستان درس میخوانده است. بعد از آن نابینا شده و در مدارس دینی، قرآن و احکام آموخته و بعد از آن حدود 20 سال است که به ایران آمده است و تحصیلاتش را در ایران در مرکز جامعة المصطفی ادامه داده است.  
متن زندگی نامه نام پدر: سید امام شاه
حافظ کل قرآن
مدرس قرآن کریم
زبان: فارسی و اردو و انگلیسی
منظور حسین‌شاه کاظمی ملقب به حافظ (به دلیل حافظ قرآن بودن) در سال 1955م در شهر چگوار، 200 کیلومتری اسلام آباد، روستای دیری سیدان متولد شد. این روستا تماماً شیعه و سید هستند و به همین دلیل به آن دیری سیدان گفته می‌شود یعنی مرکز سادات و سیدها. ایشان در هفت سالگی به مدرسه دولتی در روستا رفت و پس از گرفتن مدرک دوره ابتدایی به شهر چگوار و مدرسه علمیه پیوست. چند سال در آن مدرسه تحصیل می‌کرد که به دلیل بیماری خاص نابینا شد. نابینایی او به تدریج عارض شد و ابتدا کم‌بینا بود و به تدریج نابینا شد.
پس از اینکه ادبیات و سطح اول را در حوزه علمیه شیعه در چگوار گذراند به ایران آمد و در سازمان مدارس وابسته به حوزه علمیه پذیرش گرفت و مشغول تحصیل شد و اکنون مشغول پایان سطح است.
از نظر اشتغال، ایشان به عنوان مبلغ دینی و مدرس قرآن و احکام برای کودکان و نوجوانان و جوانان و زنان و دختران اشتغال دارد. مسجدی در روستای دیری سیدان دارد که شش ماه در سال را به آنجا می‌رود و در آن مسجد به فعالیت تدریسی و تبلیغی مشغول است. و شش ماه دیگر به ایران می‌آید و در حوزه علمیه مشغول تحصیل و مطالعه است.
روزها چند درس فقه، اصول فقه، کلام، سیره و تفسیر شرکت کرده و با هم مباحث‌هایش به مباحثه می‌پردازد. برای مطالعه از کتب گویا استفاده می‌کند.
 
تاریخ ثبت در بانک 26 آذر 1398  
فایل پیوست
تصویر