کد pr-24034  
نام سعید  
نام خانوادگی ایرانمنش  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت ورزشی  
زبان فارسی ، فارسی  
تحصیلات مدیریت دولتی  
مهارت تنیس روی میز  
اهم فعالیت ها کارمند آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش است و در بخش مشارکت‌های مردمی مشغول به کار است.  
کشور ایران  
شهر مشهد  
متن زندگی نامه سعید ایرانمنش هم از 2 سالگی به دلیل فلج اطفال و تزریق پنی‌سیلین دچار معلولیت شده است. خانواده سعید ایرانمنش از سال 54 به مشهد مهاجرت کرده‌اند. او فارغ التحصیل رشته مدیریت دولتی است. سال 71 ازدواج کرد و اکنون 2 فرزند دارد. ایرانمنش کارمند آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش است و در بخش مشارکت‌های مردمی مشغول به کار است.
وی می‌گوید: آسایشگاه فیاض بخش مرکز خیریه است و 80 درصد درآمد آن از سوی مردم و 20 درصد دیگر نیز توسط دولت تأمین می‌شود. 80 درصد کمک‌های مردمی غیرحضوری و 20 درصد دیگر حضوری است که در بخش مشارکت‌های مردمی در خدمت خیرین هستیم.
ایرانمنش می‌افزاید: از سال 80 به صورت حرفه‌ای ورزش را دنبال کردم. با توجه به اینکه تنیس هم تحرک لازم را در ورزشکار ایجاد می‌کند و هم ورزشی فکری محسوب می‌شود، این رشته ورزشی را انتخاب کردم.
او با همان لبخندی که بر لب دارد، می‌گوید: اولین مدالم را در سال 80 و در مسابقات میلاد نور به دست آوردم. از همان سال هم هر سال در لیگ کشوری با تیم فیاض بخش شرکت می‌کنم که به همراه تیم یا اول می‌شویم و یا عنوان دوم را کسب می‌کنیم.
امسال هم اول شدیم.
وقتی دلیل سرحالی و نشاطش را می‌پرسم، از من می‌خواهد که اصطلاحاً به تخته بزنم. بعد به عبارت مختصری اکتفا کرده و می‌گوید: «نمی‌شود هم معلول باشیم و هم افسرده و زندگی را برای خودمان سخت کنیم. هیچ کس دلش برای فرد دیگری نمی‌سوزد، پس این خودمان هستیم که انتخاب می‌کنیم که یک معلول افسرده خانه‌نشین باشیم یا معلولی که در عرصه‌های مختلف ورزشی و هنری موفق است و زندگی شادی را برای خودش ساخته است. آدم باید از زندگی‌اش با همه نقص‌های ظاهری لذت ببرد. یک معلول ویلچری باید به خودش بگوید این اتفاقی است که افتاده و با غصه خوردن مشکلی حل نمی‌شود. او باید به فکر آینده و راه‌های نرفته زندگی‌اش باشد. درس بخواند، ورزش کند، ازدواج کند. خود من ازدواج کرده‌ام و الآن 2 دختر دارم که یکی دانشجوی رشته زمین‌شناسی در دانشگاه فردوسی است و دختر دیگرم رشته مترجمی زبان می‌خواند.
ایرانمنش در مورد تأثیر روحیه شاد و پشتکارش بر موفقیت تحصیلی دخترانش این طور تعریف می‌کند: طبیعتاً وقتی بچه‌ها می‌بینند که پدرشان در رشته تنیس و مادرشان با وجود معلولیت در رشته ورزشی بسکتبال موفق است، سعی می‌کنند از فرصت‌های مختلف برای پیشرفت استفاده کنند.
مأخذ: توان شهر، شماره3، 29 بهمن 1397، ص5.
 
تاریخ ثبت در بانک 2 مرداد 1398