کد pr-23459  
نام فروغ  
نام خانوادگی حیدری  
سال تولد 1328  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
تحصیلات فوق دیپلم علوم انسانی از دانشسرای مقدماتی همدان  
اهم فعالیت ها معلم بازنشسته تاریخ و جغرافی مدارس راهنمایی شهرستان ملایر  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه فروغ حیدری یکی از معلمان مددجو و بستری در آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک است که زندگی‌نامه خودنوشت او را می‌آورم.
فروغ حیدری متولد 1328 دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم علوم انسانی از دانشسرای مقدماتی همدان و معلم بازنشسته تاریخ و جغرافی مدارس راهنمایی شهرستان ملایر هستم. پس از ازدواج ناموفق با پسر عمه‌ام دوباره به تنهایی ادامه زندگی دادم. در اثر غصه و ناراحتی‌های روحی دچار بیماری MS شدم و الآن 15 سال است که در آسایشگاه بستری شده‌ام.
هر چند، چهار برادر مهربان و یک خواهر دلسوز و عزیز دارم که جای پدر و مادر مرحومم را در ابراز محبت پر نموده‌اند لیکن جهت عدم انتقال مشکلاتم در زندگی‌های شخصی آنها تصمیم گرفتم که حقوق از کارافتادگی‌ام را به آسایشگاه منتقل کنم و به کمک معرف و توجهات مسئولین در آسایشگاه بستری شوم و لازم می‌دانم که در اینجا از زحمات شبانه‌روزی دست‌اندرکاران و به خصوص مادریاران عزیز تشکل و قدردانی نمایم.
خانم فروغ حیدری (معلم از کار افتاده مبتلا به ام.اس) بیش از 13 سال در بخش‌های آسایشگاه شب و روز خود را سپری کرده است. تمامی مددجویان ام.اس سال‌ها در انتظار سامان یافتن بوده‌اند و اکنون روزهای بهتری را در پیش روی خود دارند.
منبع: نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، 1385، ص122.
 
تاریخ ثبت در بانک 7 بهمن 1397