کد pr-23444  
نام میهن  
نام خانوادگی ثروین  
سال تولد 1330  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
مهارت فارغ‌التحصیل دوره فوق دیپلم زبان در دانشسرای تبریز و دارای 21 سال سابقه تدریس و مدیریت در مدارس تبریز  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه خانم ثروین از معلمان بستری در آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک است. اکنون زندگی‌نامه خودنوشت او را می‌آوریم:
من مهین ثروین متولد 1330 در شهرستان تبریز و مبتلا به بیماری MS می‌باشم. فارغ‌التحصیل دوره فوق دیپلم زبان در دانشسرای تبریز و دارای 21 سال سابقه تدریس و مدیریت در مدارس تبریز هستم. قبلاً در آسایشگاهی در تبریز بستری بودم اما با وساطت برادرم آقا یعقوب به این آسایشگاه معرفی شدم و الآن مدت هشت سال است که در کهریزک بستری شده‌ام. پدرم مرحوم شده‌اند و مادرم در تبریز زندگی می‌کنند. یک خواهر و پنج برادر دارم. یکی مهندس، دیگری از مدیران ارشاد تبریز و بقیه کارمند دولت. همگی مهربان‌اند و همیشه احوالپرس.
در اینجا همه جور امکانات فراهم شده است. پزشکان، بهیاران، مادریاران، مددکاران، کادر خدماتی و بانوان نیکوکاری که ان‌شاءالله خدا به همه‌شان عمر با عزت و سلامت بدهد، از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنند و با صبوری و متانت تمام، با سختی‌ها و تلخی‌ها مقابله می‌نمایند.
متأسفانه انگشتان دستم در اثر بیماری از کار افتاده و حتی قادر به نوشتن یا ورق زدن کتاب نیستم و به ناچار از پرسنل مهربان کتابخانه آسایشگاه کمک می‌گیرم. اخیراً ایشان شعر حیدر بابای استاد شهریار را با لهجه شیرین آذری برایم می‌خواند:
حیدربابا چَکدون منی گتردون/ یوردو موزدا، یوردو موزدا یتردون
بوردا شیرین خاطره لر یاتیبلار/ آشنا لیقین داشین بیزدَن آتیبلار
منبع:
نگاه سبز، هادی عمویی طالقانی، تهران، 1385، ص 116-117.
 
تاریخ ثبت در بانک 7 بهمن 1397