کد pr-23308  
نام خسرو  
نام خانوادگی منصوریان  
سال تولد 1320  
مرتبط با معلولان عمومی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی  
مهارت فعال مدنی مددکار معلولان  
کشور ایران  
استان تهران  
متن زندگی نامه خسرو منصوریان در 1320 در تهران به دنیا آمد اما به خاطر شغل پدرش به مشهد رفت و دوره کودکی را در مشهد گذراند. مرحوم محمدتقی شریعتی و شرکت در جلسات کانون نشر حقایق اسلامی بر ذهن و شخصیت او تأثیر گذاشت. پس از گذراندن دوره متوسطه، اما در دانشگاه تهران پذیرفته شد و به تهران آمد. بالاخره در سال 1348 در رشته مددکاری اجتماعی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شد. سپس در دانشگاه تهران استخدام شد و در سال 1349 مرکز مددکاری اجتماعی را در دانشگاه تأسیس کرد. خدمات اجتماعی بسیاری در کارنامه‌اش ثبت است مثل تأسیس آشیانه کودک در 1349 که مهد کودک به روش جدید و مدرن بود؛ راه‌اندازی انجمن احیاء ارزش‌ها (در اصل اسم آن انجمن حمایت و یاری آسیب‌دیدگان اجتماعی است) در سال 1378 و بررسی علمی اعتیاد، خانواده، زنان و دیگر آسیب‌مندی‌های اجتماعی است.
انجمن توان‌یاب را جهت مددکاری اجتماعی ویژه کودکان دارای معلولیت در سال 1378 راه‌اندازی کرد و فعالیت‌های گسترده در جهت مبارزه با انواع معلولیت‌های کودکان انجام داد. او با اتکاء بر منابع مالی مردمی و عدم دریافت مساعده از دولت توانسته خدمات بسیاری در سامان‌دهی به معلولان انجام دهد.
کارنامه آقای منصوریان در زمینه خدمات و مددکاری اجتماعی هم سابقه دیرین دارد و حدود نیم قرن را شامل می‌شود و هم گسترده و با راه‌اندازی مراکز متعدد مردمی درصدد مبارزه با انواع آسیب‌ها و معلولیت‌ها بوده است.
(ن ـ م)
 
تاریخ ثبت در بانک 22 دی 1397