کد pr-22492  
نام مریم  
نام خانوادگی نصرتی  
سال تولد 1370  
وضعیت جسمی کم بینا  
نوع فعالیت اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم  
کشور ایران  
استان ایلام  
متن زندگی نامه خانم از کودکی دچار بیماری RP شدند و دچار کم بینایی هستند. او علی رغم این بیماری تحصیل خود را در مدارس عادی ادامه داد ولی در سال دوم دبیرستان به او اجازه داده نشد انتخاب رشته کند از این‌رو او به تهران آمد و از مقطع راهنمایی مجددا شروع به تحصیل کرد. او پس از اتمام دوره راهنمایی در تهران، مجدداً به ایلام برگشت و دوره دبیرستان را در سه سال به صورت غیرحضوری در مدرسه بزرگسالان به پایان رساند.
او به دلیل علاقه به تحصیل در سال 1394 در دانشگاه پیام نور رشته علوم قرآن و حدیث قبول شد. دو سال در این رشته تحصل کرد ولی به دلیل شرایطی که داشت با سختی های زیاد مواجه بود و نتواست این رشته را به پایان برساند. او مجدداً در دانشگاه آزاد رشته مدیریت فرهنگی هنری ثبت نام کرده و مشغول تحصیل است.
در زمانی که در تهران بود در فرهنگسرای بهمن دوره های تقویت بریل، کامپیوتر و جهت یابی را گذراند. در دوران تحصیل مقام دوم انشای نماز را در ایلام به دست آورد. از سال 1390 تا سال 1394 به مدت چهار سال درسهای حاج‌آقا قرائتی را ضبط می‌کرد و با لوح و قلم برای یک سری ارگان‌ها آنها را بریل می‌کرد. کتابهای احکام بانوان که به صورت صوتی بود را به بریل تبدیل می‌کرد. همینطور کتاب‌های مربوط به نماز را از رودکی می‌گرفتم و به بریل برمی‌گرداند. از او به خاطر این فعالیتها تقدیر شده است.  
تاریخ ثبت در بانک 23 آبان 1397