کد pr-22260  
نام ماریا  
نام خانوادگی جوانا جراردینا کرمرز  
شهرت Maria Johanna geradina cremrs  
سال تولد 1946  
مرتبط با معلولان عمومی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان انگلیسی  
شهرت Maria Johanna geradina cremrs  
کشور امریکا  
متن زندگی نامه ماریا جوانا جراردینا کرمرز
ماریا جوانا جراردینا کرمرز پزشک و کارشناس سندرم داون، کتابی با عنوان Down syndrome and sports نوشت. این اثر در ایران توسط سید علی‌رضا سعادتی و دو تن دیگر ترجمه و با عنوان سندرم داون و ورزش منتشر شد. خود نویسنده زندگی‌اش در پایان کتاب آورده است. همان زندگی‌نامه را بدون تغییرات می‌آورم.
او در دوم فوریه سال 1946 پس از جنگ جهانی به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیل در دبیرستان سنت لوجر کالج در دوتینچم ، از سال 1964 تا 1972 در دانشکده پزشکی در نیجمگن مشغول به تحصیل شد. در این حین به عنوان دستیار دکتر جی کریگزمن (متخصص اعصاب اطفال) به مدت چهار ماه در زمینه یافته‌های تصویربرداری مغز کودکان معلول فعالیت نمود. سپس در سال 1972 یک سال دوره آموزشی در رشته بیماری‌های زنان و زایمان در بیمارستان آموزشی نیجمگن را گذراند. از سال 1973 به عنوان پزشک عمومی در موسسه بولدر شوف (مربوط به ناتوانایی‌های هوشی) مشغول به کار شد. طی این سال‌ها او در یک مطالعه دکتر ف. شوبن در زمینه داروهای ضد صرع و ارزشیابی یک برنامه مربوط به فلج مغزی شرکت، و در 1979، اولین سال آموزش سلامت عمومی در نیجمگن (پروفسور ف. استرمنز ) را آغاز نمود. تحقیق در زمینه کودکان فلج مغزی در سال 1981 او را برای چند ماه روانه دانشگاه میشیگان و مرکز رشدی آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد (دکتر الف. کراکر ) ساخت.
پس از بازگشت به هلند در سال 1981، به عنوان پزشک عمومی در موسسه معلولان ذهنی «هوگ برش » فعالیت نمود. طی سال‌های بعد، به آموزش پزشکان در زمینه مراقبت از معلولان همت گمارد. در 1984، مسئول آموزش بخش معلولان ذهنی در دانشگاه اوتراخ شد. در 1987 بخش دوم برنامه سلامت عمومی در اوتراخ را به پایان رساند. از سال 1988 به صورت نیمه وقت با دانشگاه اوتراخ و گروه‌های آموزشی فیزیولوژی و پزشکی ورزشی همکاری داشته است. در طی این سال‌ها او با سازمان‌های ورزشی و موسسات سلامت گوناگون در ارتباط بوده است.
هم اکنون او رئیس «انجمن سازمان‌های مربوط به جنبه‌های پزشکی معلولان ذهنی اروپا » و عضو هیئت مشاوره «انجمن سندرم داون اروپا » می‌باشد.
مأخذ: سندرم داون و ورزش، ص 143-144.  
تاریخ ثبت در بانک 6 آبان 1397