کد pr-22151  
نام سارا  
نام خانوادگی آفرینی  
سال تولد 1366  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات دکتری روابط بین الملل  
کشور ایران  
استان مازندران  
شهر قائم‌شهر  
متن زندگی نامه «تومور» چشم هایم را گرفت اما ایمان و امیدم را نه!/دانشجوی دکتری هستم
تاریخ انتشارجمعه 25 مهر 1393

به گزارش بلاغ، سارا آفرینی دانشجوی 27 ساله قائم‌شهری، یکی از نابینایان موفق مازندران است، این دانشجو در خصوص نحوه نابینایی خود در حاشیه همایش روز جهانی عصای سفید که چهارشنبه در سالن همایش اداره کل بهزیستی مازندران برگزار شد در گفت‌وگو با بلاغ اظهار داشت: تا سن 16 سالگی همه‌ی زیبایی‌های دنیا را می‌دیدم و لذت می بردم اما از سال 82 پزشکان متوجه توموری در مغزم شدند.
سارا با اشاره به اینکه در ابتدا با شنیدن این خبر مدتی نگران بودم تا اینکه چشم هایم را نیز از دست دادم و نابینا شدم اما از سال 83 با ایمان و امید بیشتر به زندگی و به ویژه تحصیلم ادامه دادم که به لطف خدا نیز موفق شدم.
این جوان روشن‌دل بیان داشت: پس از پایان دوره دبیرستان در دوره کارشناسی رشته حقوق قبول شدم و پس از آن نیز با امید و تلاش بیشتر به دوره کارشناسی ارشد راه پیدا کردم و در رشته حقوق بین الملل ادامه تحصیل دادم.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجوی دکترای روابط بین الملل دانشگاه تهران واحد شاپور است، مهم ترین مشکل دانشجویان نابینا در مقطع دکتری را کمبود کتاب های صوتی و خط بریل بیان کرد و خاطرنشان ساخت: مناسب نبودن خیابان ها، پیاده روها و اماکن عمومی که مناسب سازی آنها پس از چند سال هنوز انجام نشده و نیز رفت و آمد من از قائم شهر به تهران و بالعکس و احساس امنیت نکردن، از دیگر مشکلات من است.
سارا از مسئولان خواست در زمینه اشتغال نابینایانی که در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر تحصیل می کنند، بیشتر توجه کنند تا توانمندی های آنها به مرور زمان از بین نرود و با امید بیشتر به آینده به زندگی شان ادامه دهند.
سارا فرزند اول خانواده آفرینی است و یک برادر کوچکتر دارد و مهم ترین عامل موفقیتش را ایمان به خدا، کمک و محبت های پدر و مادر و برادرش بیان کرد.

منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی مازندران (بلاغ)
 
تاریخ ثبت در بانک 3 آبان 1397