کد pr-21859  
نام علی اصغر  
نام خانوادگی اسماعیلی  
سال تولد 1366  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت هنری ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات کاردانی معماری؛ کارشناسی عمران  
مهارت بازیگر تئاتر  
اهم فعالیت ها عضو انجمن کوتاه قامتان بلند همت کشور کار هنری تئاتر به صورت حرفه ای دنبال میکنم عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر دهلران و نماینده شورای شهرستان در شورای استان  
کشور ایران  
استان ایلام  
شهر دهلران  
متن زندگی نامه علی اصغر اسماعیلی

مصاحبه کننده: فاطمه رضایتی
دفتر فرهنگ معلولین، 20 مهر 1397

این مصاحبه به منظور فرهنگ سازی در زمینه حضور افراد توانمند موفق، در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و.. صورت گرفته است.

1- ابتدا خود را معرفی کرده و بیوگرافی کامل از وضعیت جسمی و شغلی خود بیان نمایید.
علی اصغر اسماعیلی هستم. 31 سال سن دارم. اهل شهر ایلام، شهرستان دهلران؛ با مدرک کاردانی معماری و کارشناسی عمران و عضو انجمن کوتاه قامتان بلند همت کشور. نوع معلولیت من جسمی حرکتی هستش و در حال حاضر شغل ثابتی ندارم ولی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر دهلران و نماینده شورای شهرستان در شورای استان هستم.

2- کمی در مورد شغل، توانایی و موفقیت‌هایی که کسب نموده اید توضیح دهید؟
همانطوری که گفتم شغل ثابتی ندارم ولی با افتخار کار هنری تئاتر به صورت حرفه ای دنبال میکنم و خوشبختانه عناوینی هم در این رشته کسب کرده ام که به چندی از این عناوین اشاره میکنم:
1.بازیگری اول در جشنواره استانی معلولین
2.بازیگری تقدیر در جشنواره منطقه ای مرصاد
3.بازیگری دوم در جشنواره منطقه ای زاگرس
4.بازیگری ویژه در جشنواره استانی بسیج
5.بازیگری اول جشنواره استانی شهرهانی
6. بازیگری اول منطقه ای معلولین زاگرس
7.بازیگری اول در جشنواره تئاتر استان ایلام
8.تقدیر بازیگری در جشنواره تئاتر استانی
9.تجلیل به عنوان جوان برتر استان ایلام
10.تجلیل توسط بسیج هنرمندان
11.دو بار تجلیل در اردیبهشت تئاتر استان ایلام
12.رتبه برگزیده در رشته بازیگری تئاتر در مقطع متوسطه
و دهها رتبه برتر دیگر در عرصه تئاتر....

3- دلیل شما برای حضور و شرکت در شورای شهر چه بوده است؟ آیا بازتاب های مثبت و منفی داشته اید و عکس العمل شما در این مورد به چه صورتی بوده؟
دلیلی که باعث شد من برای شورا کاندید شوم کمک برای بهبودی مشکلات شهر و مشکلات پیش روی عزیزان هم نوع خودم(توانمندان) بود که خوشبختانه با استقبال مثبت همشهریانم روبرو بود و من را لایق دانستند و به عنوان نماینده خودشان انتخاب کردند و من هم به خودم و جامعه بزرگ توانمندان افتخار کردم که مورد قبول همشهریان عزیزم قرار گرفتم.

4- راز موفقیت شما در چیست؟
خودباوری ، دوری از انزوا و گوشه نشینی.

5- با توجه به اینکه در شورای شهر ایلام، شهرستان دهلران، مشغول به فعالیت هستید آیا برای رفع مشکلات و موانع معلولان در این مدت اقدامی صورت داده اید؟
بله خداروشکر همانطوری که شهرداری یکی از اصلی ترین نهادهایی هست که باید راه را برای توانمندان عزیز مهیا کند تا بهتر بتوانند وارد جامعه بشوند خوشبختانه شهرداری دهلران در بحث مناسب سازی امسال کارهای خوبی صورت داده است و پیاده رو های سطح شهر به صورت استاندارد معلولین در حال اجراست و در این پروژه انجام خط بریل سنگ فرش برای نابینایان عزیز و مناسب سازی ورودی های پارکها و مکانهای تفریحی و انشاالله در ادامه راه بتوانیم مشکلات دیگر شهری که هست رو مرتفع نماییم.

6- برخورد جامعه با معلولین را چگونه میبینید؟ آیا گاهی شده که از طرف انها برای شما مشکلی پیش امده باشد؟ برخورد شما چه بوده است؟
برخورد جامعه خوشبختانه در حال حاضر نسبت به گذشته خیلی خوب هست هرچند در گذشته زیاد خوب احساس نمیشد و این بر میگردد به آموزش و فرهنگ که باید نهادهای ذی ربط انجام بدهند تا مردم عزیز بیشتر با ما و مشکلاتی که ماها داریم آشنا بشند، ما همیشه برخوردمون با مردم خوب بوده و من به شخص هرچی دارم از این مردم عزیز دارم.

7- از خواسته ها و انتظارات خود برای ما بگویید؟
من خواسته زیادی ندارم فقط انتظاری که از مسئولین عزیز دارم اینست که ما توانمندان رو باور کنند و برای اشتغال ما توانمندان تلاش کنند تا بتوانیم زندگی رو کمی آسان تر ادامه بدیم.

8- بزرگترین هدف شما در زندگی چه بوده است و آیا به هدفتون رسیده اید؟
من هدفهای زیادی دارم که خوشبختانه یکی یکی دارم بهشون دست پیدا میکنم، و انشاالله بتوانم روزی فرد مفیدی برای کشور عزیزم باشم.

9- پیام شما بعنوان یه توانمند موفق برای دیگر معلولین چیست؟
توانمندان عزیز خواستن توانستن است و من میدانم که همه ما توانایی های فراوانی داریم و باید تلاش کنیم و اون توانایی هامون را برای جامعه اثبات کنیم تا بیشتر ما را باور کنند.

10- سخن و نکته پایانی؟
در پایان از شما بسیار سپاسگزارم که این وقت رو در اختیار بنده حقیر قرار دادید، و همچنین از پدر و مادر عزیزم قدردانم و دوستان عزیزی که همیشه یار و یاور من بودند.  
تاریخ ثبت در بانک 20 مهر 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر
 
تصویر