کد pr-21848  
نام محمدتقی  
نام خانوادگی رجبعلیان  
سال تولد 1362  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی آسیب شناسی سلولی ملکولی، کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی  
مهارت شاعر؛ مدرس دانشگاه آزاد تنکابن؛ رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه نو حرکت یاس تنکابن؛ چاپ کتاب در حوزه روانشناسی  
کشور ایران  
استان مازندران  
شهر تنکابن  
متن زندگی نامه آقای رجبعلیان متولد 1362 دارای معلولیت جسمی حرکتی از ناحیه دو پا و دست چپ می‌باشد. او تحصیلاتش را در کارشناسی آسیب شناسی سلولی ملکولی در دانشگاه آزاد اسلامی تنکابن ادامه داد. بعد از آن در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی در همین دانشگاه فارغ التحصیل شد. او از شاگردان ممتاز این دانشگاه بود و با معدل 19.17 (نوزده و هفده صدم) درسش را به پایان رساند. همزمان با فارغ التحصیلی مسئولان دانشگاه او را برای تدریس دعوت کردند و او از سال 1392 تدریسش را در مقاطع کاردانی و کارشناسی در رشته روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن آغاز کرد.
همچنین کتاب ایشان با نام "روانشناسی کودک و نوجوان" در سال 1395 به چاپ رسید. علاوه بر این او دفتر شعری دارد که درصدد چاپ آن است. قالب شعر او نو بوده و موضوعاتش پیرامون طبیعت، معلولین است. او در چند موضوع مقاله نوشته است. یکی از مقاله‌هایش با عنوان «تأثیر فراشناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی انفصالی (گسلنده) بر وسواس و افسردگی بیماران مبتلا به وسواس فکری –عملی» در همایش دانشگاه فردوسی مشهد ثبت شد و مقاله آنجا چاپ شد. مقاله دیگرش با عنوان «رابطه ادراک محیطی خانوادگی و خودکارآمدی اجتماعی با شادکامی دانش آموزان دبیرستان» در فصلنامه روانشناسی تربیتی قرار است چاپ بشود.
او رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موسسه خیریه نو حرکت یاس تنکابن است و در آنجا کار مشاوره نیز انجام می‌دهد. این موسسه در دو حوزه توانبخشی و اجتماعی تحت نظارت اداره بهزیستی استان مازندران فعالیت می‌کند. موسسه خیریه ویژه معلولین بوده و تا کنون بیش از 300 پرونده معلولین را در اینجا در حال رسیدگی است. در ضمن گواهینامه مهارتهای تخصصی کامپیوتر و گواهینامه دوره عمومی کمک‌های اولیه را دارد.  
تاریخ ثبت در بانک 17 مهر 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر
 
تصویر