کد pr-21367  
نام معصومه  
نام خانوادگی آمدی  
سال تولد 1360  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی روابط بین‌الملل  
مهارت مترجم  
کشور ایران  
استان قزوین  
توضیحات معصومه آمدی در مهرماه 1360 متولد شد و اکنون ساکن زیباشهر استان قزوین است. از 14 سالگی متوجه علائم بیماری دیستروفی عضلانی شد و با مراجعه به پزشکان نوع و درصد پیشرفت آن قطعی شد. دیستروفی یک بیماری خاموش است که در ابتدا با خستگی معمولی آغاز می‌شود و خودش را نشان می‌دهد، اما کم‌کم با ضعف در همه عضلات خود را بیشتر نشان می‌دهد.
معصومه پس از چهار سال درمان اینکه متوجه شد درمان قطعی امکان‌پذیر نیست و باید با این بیماری کنار آمده و با آن زندگی کند. از این‌رو شروع به کار و تلاش می‌کند، به طوری که اکنون کارشناس ترجمه و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی است و درصدد است فردی موثر و سودمند برای جامعه باشد. در سال 1387 با کانون توانا آشنا شد و همکاری با این موسسه را آغاز کرد. همچنین به ترجمه کتاب روی آورد و تاکنون چند عنوان کتاب ترجمه و بعضی از آنها را منتشر کرده است.
همکاری‌های علمی و فرهنگی مختلف با کانون توانا داشته است، از جمله راه‌اندازی سایت انگلیسی، راه‌اندازی و فعال‌سازی بخش بین‌الملل، فعال‌سازی ارتباط با سازمان ملل، همکاری با مجله پیک توانا.
مأخذ
ماهنامه الکترونیکی پیک توانا، ش7، ص 10ـ11.
 
متن زندگی نامه خانم معصومه آمدی از معلولین جسمی حرکتی است که در قزوین زندگی می‌کند و متولد 1360 می‌باشد. او کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی را در دانشگاه پیام نور قزوین گذرانده و هم اکنون دانشجوی رشته علوم سیاسی روابط بین‌الملل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد کرج می‌باشد.
او کار ترجمه انجام می‌دهد و کتاب "اسرار ماندگاری عشق، برقراری ارتباط بین ونوسی‌ها و مریخی‌ها" نوشته جان گری را ترجمه کرده که چاپ شد، و دو کتاب دیگر نیز ترجمه کرده که هنوز به چاپ نرسیده است. حدود شش سال است که در زمینه مدیریت روابط بین‌الملل در کانون معلولین توانا مشغول به کار است و پیش از نیز مسئول سایت این کانون بوده است. او دبیر علمی مجله پیک توانا نیز می‌باشد.
 
تاریخ ثبت در بانک 24 شهریور 1397