کد pr-19297  
نام محمود  
نام خانوادگی صالحی راد  
سال تولد 1350  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، خدماتی  
زبان فارسی  
تحصیلات کارشناسی مدیریت خانواده  
مهارت تدریس مهارتهای زندگی (تأییدیه دانشگاه تهران) 1392-1393 گواهینامه فنی و حرفه‌ای پیرایش مردانه (همراه با سابقه کار) گواهینامه فنی و حرفه‌ای برق ساختمان (همراه با سابقه کار)  
کشور ایران  
استان قم  
توضیحات همچنین در چند فیلم کوتاه نیز نقش هایی داشته است. از جمله :
بازی در سریال عبره و عبره باکارگردانی رزاق رادان
بازی در فیلم کوتاه به نام تکریم ارباب رجوع به کارگردانی علی ثقفی
بازی در فیلم کوتاه تکدی گری به کارگردانی علی عابدی
بازی در سریال داستانی روایت زندگی پخش شده از شبکه دو به کارگردانی احمدرضا داوری
بازی در فیلم داستانی به کارگردانی آقای آغاز
 
متن زندگی نامه گفت‌وگو
توضیح
مصاحبه‌ای در تیرماه 1397 با آقای محمود صالحی راد انجام شد که متن آن را ذیلاً می‌آورم. خانم قاسمی به عنوان خبرنگار بانک اطلاعات معلولان این مصاحبه را انجام داده است.

* آقای صالحی راد شما از چه زمانی به کارهای هنری رو آوردید؟
من از دی ماه 1392 در شبکه کودک هدهد مشغول به کار شدم و از آن زمان به صورت زمینه هنری که وجود داشت و همچنین علاقه‌ای که به امور هنری داشتم، فعالیت‌های خود را بیشتر کردم. یعنی تلاش کردم تجربه جدید کسب کنم و بر اساس آن یک قدم جلوتر بروم.

* در کشورهای مختلف معلولان با انجام کارهای هنری هم به درآمد و اشتغال و هم به معرفی توانمندی‌های خودشان می‌پردازند، اما در ایران اشتغال معلولین در فیلم و تئاتر فراگیر نشده است، به نظر شما دلیل آن چیست؟
دلایل متعدد دارد، بی‌شک شروع و ادامه حرکت در هر مسیر هدفمندی ضمن احتیاج به استعداد و تجهیزات لازم، بیشتر نیازمند مشوقین کاردان مجرب و همدل و دلسوز در مقام مربی و مشاور است. هنوز معلولین در زمینه هنر، مشوق و حامی ندارند یا کم دارند.

* شما چه تجاربی در زمینه فیلم و تئاتر دارید که برای دیگر معلولین اهمیت دارد؟
من در زمینه بازیگری فعالیت دارم. اما در مورد کارگردانی تهیه کنندگی، تدوین، تصویر برداری و... با افرادی کارشناس در ارتباط هستم که میتوانم جهت تعامل رایزنی نمایم

* بعضی افراد دارای معلولیت ترجیح می‌دهند در سوژه‌های غیر معلولیتی و عادی بازی کنند و بعضی برعکس، به نظر شما کدامیک مهم‌تر است و چرا؟
به اندازه بود باید نمود / خجالت نبرد آنکه ننمود و بود
اینکه فرد معلول بتواند با واقعیت موجود خودش نقش اجرا کند لازم امادراجرای نقش عادی مانعی وجود ندارد.

* با توجه به اینکه آمار تولید فیلم و تئاتر با محتوای درس آموز برای جامعه هدف در ایران اندک است شما چه توصیه و راه‌کاری پیشنهاد می‌کنید.
ارتباط موثر وتعامل با افراد کاردان. حمایت و همدلی با افراد مشتاق با تجربه و زمینه سازی برای مستعد کردن افراد مشتاق بی تجربه به کار گیری افراد دارای انگیزه و ایده و خلاقیت. باید اصل مشاوره تعامل همکاری فراموش نشود.

* از حضور شما در این گفت‌وگو تشکر می‌کنیم.
 
تاریخ ثبت در بانک 17 اردیبهشت 1397  
فایل پیوست
تصویر