کد pr-18348  
نام روزبه  
نام خانوادگی پیروز  
سال تولد 1350  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، اجتماعی  
زبان فارسی  
تحصیلات لیسانس در رشته روابط بین‌الملل از دانشگاه استنفورد، فوق لیسانس در دانشگاه هاروارد رشته مدیریت، دکترا دانشگاه آکسفورد  
کشور ایران  
متن زندگی نامه روزبه بهروز در سال 1350 چشم به جهان گشود. البته همراه با مشکل «نرو ماسکولار» متولد شد. این آسیب و بیماری با کاهش قدرت عضلانی، تحرک و حرکت افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. از کودکی تحت درمان قرار گرفت. هفت سال داشت که همراه خانواده به کانادا رفت و در ونکور ساکن شدند. در آنجا هم جراحی‌های روی او شد و در 17 سالگی میله آهنی در ستون فقراتش نصب کردند. در همان سال به دانشگاه استنفورد وارد شد و لیسانس در رشته روابط بین‌الملل گرفت سپس برای فوق لیسانس به دانشگاه هاروارد رفت و در رشته مدیریت ادامه داد. بعد از اخذ بورسیه از دانشگاه آکسفورد برای دکترا به انگلستان رفت.
پایان‌نامه‌اش درباره ایران بود و به این دلیل پس از سال‌ها یعنی در سال 1376 به ایران بازگشت و تصمیم گرفت در ایران بماند.
در زمانی که در آکسفورد انگلستان تحصیل می‌کرد با یکی از همکلاسی‌های خود یک شرکت تکنولوژی اینترنت Commerce راه‌اندازی کرد. این شرکت در یک مسابقه شرکت کرد و برنده جایزه سرمایه‌گذاری شد و توانستند شرکت را در زمینه تجارت الکترونیک توسعه دهند. حتی او تحصیلات دکترا را رها کرد و تمام وقت به این شرکت پرداخت و توانستند فعالیت‌های گسترده و سودمندی در چند کشور انجام دهند. پس از چند سال این شرکت را به مخابرات ایتالیا فروخت و سود خوبی به دست آورد. بعداً در ایران یک شرکت سرمایه‌گذاری به نام شرکت فیروزه تأسیس کرد و هم اکنون بسیاری از سرمایه‌گذاری‌های خارجی از کانال این شرکت در ایران اجرایی می‌گردد.
مجله توان‌یاب (شماره 67) مصاحبه‌ای درباره فعالیت‌هایش با او انجام داده است. مشخصات این مصاحبه اینگونه است:
«منافع تک‌تک ما به منافع کل جامعه گره خورده است»، مصاحبه با روزبه بهروز رئیس هیئت شرکت فیروزه، توان‌یاب، سال نوزدهم، شماره 67، بهار 1397، ص 4-6.
 
تاریخ ثبت در بانک 19 فروردین 1397  
فایل پیوست
تصویر