کد pr-17927  
نام علیرضا  
نام خانوادگی رنجبر  
سال تولد 1358  
وضعیت جسمی نابینا  
نوع فعالیت ورزشی ، خدماتی  
زبان فارسی  
تحصیلات سیکل  
اهم فعالیت ها گلبال - گوهنورد  
کشور ایران  
استان مرکزی  
شهر اراک  
متن زندگی نامه علیرضا رنجبر متولد سال 1358 تا جوانی بینا بوده است ولی بر اثر خونریزی چشم بینایی خود را به طور کامل از دست داده است. او بعد از این نابینایی مدتی افسرده و خانه نشین شد ولی با آشنایی با انجمن نابینایان اراک و دیگر دوستان نابینا انگیزه خود را برای تلاش به دست آورد. با سرمایه کمی که داشته به همراه برادرانش که خیاط بودند کارگاهی را راه‌اندازی کرده است. او به عنوان هماهنگی کننده امور و بازاریابی در کنار برادرانش کسب درآمد می‌کند و برای بازار تهران کارهای خود را می فرستند.
به تدریج در ورزش نابینایان نیز وارد شده و رشته های شنا، شطرنج، دو و میدانی را کار کرده است. ولی بیش از همه رشته گلبال توجه او را جلب کرده است. از آخر سال 85 تا الآن عضو تیم اراک بوده، تیم ملی هم یکبار دعوت شده، منتها بخاطر شغل اش نتوانسته برود و از تیم حذف شده است. با تیم اراک مساباقت زیاد رفته است و مقام های اول تا سوم کشوری را به دست آورده است. در سال 96 با این تیم در در لیگ دسته 3، مقام دوم را به دست آورده است.
علاوه بر اینها کوهنوردی نیز می کند. و توانسته کوه های الوند، سفیدخانی اراک که 3500 متر است را فتح کند. و کوه سرخه 2000 متری را هر هفته فتح می کنند.
 
تاریخ ثبت در بانک 8 بهمن 1396  
فایل پیوست
تصویر