کد pr-14398  
نام روح الله  
نام خانوادگی علیزاده  
سال تولد 1359  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت ورزشی  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم کامپیوتر  
مهارت در زمینه ورزش کوهنوردی فعال می‌باشد. در سال 87 موفق به فتح قله کرکس از قله های معروف استان اصفهان و در سال 88 قله دماوند قصد دارد به حمایت مالی سازمان تربیت بدنی استان اصفهان به قله آرارات دست پیدا کند.  
اهم فعالیت ها  
کشور ایران  
استان اصفهان  
شهر شاهین شهر  
توضیحات حرف‌های دل کوهنورد اصفهانی
روح الله علیزاده ورزشکار 29 ساله اصفهانی توانسته قله 5 هزار و 671 متری دماوند را با دستانش فتح کند.
روح الله علیزاده در تاریخ 10/10/1359در روستای زرمیتان از توابع شهرستان شهر کرد متولد گردید و متاسفانه در سنین خردسالی به دلیل نداشتن امکانات کافی به بیماری فلج اطفال مبتلا شد و از نعمت هر دو پا کاملا محروم گردید...
 
متن زندگی نامه روح الله علیزاده بدون پا قله کوه ها را فتح میکند!
متولد زمستان سال 1359 است، خانواده ای پرجمعیت با اصالتی بختیاری دارد و در حال حاضر ساکن شاهین شهر اصفهان است. حدود 5 سال پیش پدرش را از دست داده. از دو پا معلول است ولی هیچ ضعفی بابت این معلولیت از خود نشان نمی دهد.
روح الله علیزاده علت معلولیتش را چنین عنوان می کند:« علت معلولیتم ویروس فلج اطفال است. یک پرستار تازه کار بهار زندگی ام را به زمستانی سرد تبدیل کرد ولی من همیشه خدا را شاکرم که در هیچ شرایطی بندگانش را به حال خود رها نمی کند.»
او دیپلم کامپیوتر دارد و با وجود معلولیت، فتح قله های بسیاری را در کارنامه کوهنوردی خود دارد. علیزاده در سال 87 موفق به فتح قله کرکس از قله های معروف استان اصفهان و در سال 88 قله دماوند را فتح کرد. او آماده می شود تا اگر مسئولین او را یاری کنند قله آرارات ترکیه را نیز فتح نماید. با وجود این که تا به حال پاسخ امیدوار کننده ای از سوی مسئولین مبنی بر مساعدت با وی جهت رفتن به قله آرارات دریافت نکرده ولی همچنان به فتح این قله امیدوار است.
کوهنوردی بی خطر نیست



از او در مورد خطرات احتمالی کوهنوردی می پرسیم و او می گوید:«تمام کوه نوردان بزرگ دنیا برای صعود به قله های رفیع و پر خطر به این فکر می افتند که شاید بین راه بمانند یا دچار حادثه شوند و این افکار به خاطر خطرات زیادی که در کوه و مسیر کوه نوردی وجود دارد طبیعی است ولی باید با اطمینان داشتن به خود بر این افکار غلبه کرد. طبیعتا این فکرها به ذهن من هم می رسد اما نه به خاطر نداشتن پا بلکه فقط به خاطر خطراتی که در کوه وجود دارد.
فقط به پیروزی فکر می کردم
علیزاده در مورد احساسش پس از فتح دماوند می گوید:« احساس کردم که به خداوند نزدیک تر شده ام و آنجا در همان لحظه خدا را شکر کردم و از او خواستم که تمام مردم دنیا را به خود نزدیک تر کند تا بتوانند قله های سعادت و خوشبختی را فتح کنند.هر کس ممکن است در زندگی با شکست هایی مواجه شود. می گویند شکست آغاز پیروزی است . علیزاده هم با دقیقا با چنین نگرشی مشکلات فتح دماوند را به جان خرید. او می گوید:« از زمانی که فکر فتح دماوند به سرم افتاد فقط به پیروزی فکر می کردم و با خودم می گفتم حالا نوبت پیروز شدنه
چون در طول زندگی با شکست هایی روبه رو شده بودم که این شکست ها مرا ساخته بودند بنابراین فقط به پیروزی و فتح دماوند فکر می کردم.

مشکلات مسیر
او در مورد مشکلاتی که در مسیر بالا رفتن از قله دماوند با آنها روبه رو بوده به نسیم آرامش چنین می گوید:« با مشکل خاصی روبه رو نشدم فقط کمی احساس سرما کردم که این احساس تقریبا طبیعی بود و شاید برای هر کسی پیش می آمد ولی امان از دست گوگرد معروف دماوند. از محل آتشفشان دماوند گاز گوگرد خارج می شود که این گاز چشم ها و صورتم را کمی آزار می داد ولی قابل تحمل بود. میزان این گوگرد به سبب بادی که در دامنه قله دماوند می آمد بیشتر بود.
ارتباطم را با مردم حفظ می کنم
همیشه کسانی رامی دیدم که وقتی به شهرت می رسند ارتباط شان را با مردم کم می کنند اما من وقتی با مشقت زیاد از قله پایین آمدم تعداد کثیری از کوهنوردانی که آنجا بودند مقابل کمپ منتظرمن ایستاده بودند. با این که سختی راه در تنم بیداد می کرد و توان صحبت کردن نداشتم و می خواستم برای استراحت به کمپ بروم ولی یک لحظه به این فکر افتادم که به آنها بپیوندم بنابراین به میان آنان رفتم و با استقبال گرم شان مواجه شدم و خستگی راه از تنم بیرون رفت.

فتح آرارات برنامه بعدی
«این روزها خیلی دارم اذیت می شم به خاطر خیلی چیزها که شاید یه روزی اگر سعادت داشتم در موردشون با نسیم آرامش درد و دل می کنم درمردادماه امسال قصد دارم به حمایت مالی سازمان تربیت بدنی استان اصفهان به قله آرارات صعود کنم. خیلی آرزو داشتم که در نیمه شعبان بالای قله باشم تا اون جا به همه مسلمانان جهان تبریک بگم اما خیلی از برنامه هام به هم ریخت شاید سعادت نداشتم ولی امیدوارم که خود آقا کمکم کنه و مثل همیشه پیروز شم.»

برای کوهنوردی هر کاری می کنم
علیزاده برای رسیدن به اهدافش هر کاری می کند و لحظه ای از تلاش دست برنمی دارد. او می گوید:« به صورت حرفه ای گاهی والیبال بازی می کنم و به باشگاه بدنسازی می روم تا همیشه برای صعود و تمرین در کوه آماده باشم. مدتی قبل در خبرها شنیدم که دو نفر از معلولان کشورمان در آب های خلیج فارس حدود پنج کیلومتر شنا کرده اند. خیلی خوشحال شدم و با تمام وجود به اون ها افتخار می کنم و دست همه شون رو می بوسم و بهشون تبریک می گم چون مثل شیر اثبات کردن که معلولین نه فقط بر روی قله بلکه در اقیانوس هم می تونن پیروز باشن و با کاربزرگی که کردن به تمام دنیا نشون دادن خلیج فارس برای همیشه خلیج فارس می مونه و ما هم همیشه از اون پاسداری می کنیم.»
بر سر نماز آرامش می گیرم
شاید هر زمان یا مکان برای فرد خاصی تداعی کننده موضوع خاصی باشد. بسیاری از ورزشکاران می گویند وقتی در حال انجام ورزش مورد علاقه شان هستند آرا مش می یابند اما علیزلده در این مورد نظر متفاوتی دارد:« زمان نماز صبح بهترین زمان برای آرامش من است و سجاده ام بهترین مکانی است که در آن به آرامش می رسم چون حضور و لطف خداوندی را به خوبی احساس می کنم.»
 
تاریخ ثبت در بانک 21 تیر 1396