کد pr-11575  
نام الهه  
نام خانوادگی کریمی  
سال تولد 1365  
وضعیت جسمی ناشنوا  
نوع فعالیت هنری  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم گرافیک  
مهارت معرق سرود و گریم عروسکی  
کشور ایران  
استان اصفهان  
متن زندگی نامه مصاحبه با خانم الهه کریمی

توضیحات
نوشته شده توسط مدیریت
دسته: مصاحبه ها
منتشر شده در 29 آذر 1389
بازدید: 1354




*بیوگرافی خود را برای ما بگوئید؟

الهه کریمی هستم متولد 1365 و در اصفهان متولد شدم.
* برای ماازدوران تحصیل وموفقیت خود بگوئید؟

من مدرسه را از سن سه سالگی در دامان مادر و با کلاسهای لب خوانی اندرزگاه مادر و کودک واقع در بهزیستی حضرت زینب شروع کردم. دوران دبستانم را در خمینی شهر گذراندم که در آنجا هم تا مقطع راهنمایی با تمام مشکلاتی که وجود داشت پیش رفتم و جا دارد در این جا از مدیر زحمت کش مدرسه ناشنوایان رسالت آقای ابطحی و معلم بسیار مهربان خود ، آقای زمانی و دیگر معلمان دلسوز خود یادی بکنم و از آنها تشکر لازم را بجا بیاورم.



در دوران دبیرستان هم پدرم با تمام مشکلاتی که داشت من و چند تن از دوستانم را به دبیرستانی واقع در خیابان هزار جریب می رساند در آنجا بود که سرنوشت من به گونه ای دیگر رقم خورد و با مدیر و ناظم فداکاری هم چون خانم محمدی و خانم زهرایی آشنا شدم و در رشته گرافیک پیشرفت کردم و با زحمات این دو عزیز بود که در پرسش مهر موفق شدم (روزنامه دیواری) مقام اول را در قسمت ناشنوایان بیاورم و از دست رئیس جمهور وقت آقای خاتمی دو سکه طلا و لوح تقدیر دریافت کنم و دیپلم خود را گرفتم. بعد از گرفتن دیپلم توسط دایی خود با آقای فرجاد استاد معرق آشنا شدم و از سن بیست سالگی به سمت این رشته رفتم و شروع به کار کردم و برای خود تابلوهایی درست کردم و در مواردی نیز با ایشان همکاری می کردم و در این جا از پدرم تشکر می کنم که کمک حال من بود. لازم به ذکر است که در دانشگاه کاشان نیز قبول شدم ولی به علت وجود مشکلات به دانشگاه راه پیدا نکردم ودر نتیجه معرق را ادامه دادم. بعد از آن با خانم جانی پورآشنا شدم که باتشویق ایشان فعالیت دررشته سرود وگریم عروسکی را آغاز نمودم..








*چگونه با همسرتان آشنا شدید؟
در سال 1387 به سبب آشنایی خاله ام با دوستان خانواده شوهرم، ایشان (شوهرم) را به من معرفی کردند و بعد در مراسم سالگرد استاد معظم جناب آقای باغچه بان همدیگر را ملاقات کردیم، ایشان یکی از ورزشکاران نام آشنا و موفق تیم ملی والیبال ایران هستند و در قسمت رفاهی تفریحی شهرداری تهران مشغول به کار می باشند.
* شما فرزند چندم خانواده هستید؟
فرزند اول ،در ضمن یک خواهر مهربان و کوشا دارم و به حمد خدا ایشان سالم می باشند.
* چه کسی بیشترین نقش را در موفقیت شما در طول دوران زندگی داشته است؟
پدر و مادرم.
*شما به چه رشته ای از ورزش علاقه مند هستید؟
به رشته والیبال علاقه مند هستم و در حال حاضر هر زمانی که فرصت بکنم به این رشته ورزشی می پردازم.
* شما با ناشنوایانی که به معرق علاقه مند هستند چه صحبتی دارید؟
معرق رشته هنری جذاب و بسیار خوبی است، اگر علاقه مند به این رشته هستید می توانید با ثبت نام در کلاسها و با همت و پشتکار خود
با هنر و ظرافت معرق آشنا شوید و در آینده آثار زیبایی از خود بر جای بگذارید.
* آیا تا به حال تابلوهای معرق خود را به نمایشگاه برده و در دید عموم قرار داده اید؟
بله ،چندین آثار خود را در زمینه معرق در نمایشگاهی در سالن استاد فرشچیان به مناسبت روز جهانی معلولین به نمایش گذاشته ام .
* اگر زمان به عقب برمی گشت، باز هم معرق را انتخاب می کردی؟
بله من وقتی معرق انجام می دهم احساس آرامش و امنیت پیدا می کنم.
* نظر شما در مورد مجله انجمن ناشنوایان چیست؟
مجله بسیار خوبی و آموزنده است و ناشنوایان را با دنیای بیرون همینطور افراد عادی را به دنیای ناشنوایان آشنا می کند و بچه های ناشنوا را به مردم عادی معرفی می کنـد از توانائیـهای آنها با مردم عـادی صحـبت
می کند که این موضوع دید مردم را نسبت به ما باز می کند و رفتار آنها با ما بهتر می شود چون می فهمند که ما سربار جامعه نیستیم، بلکه می توانیم با کمی حمایت،افراد از مسئولین و مردم بسیار موثری برای اجتماع خود باشیم.
*آرزوی شما؟
ظهور هر چه سریعتر آقا امام زمان (عج) و موفقیت دوستانم در رشته دلخواهشان سلامتی خانواده و همسرم

*حرف آخر؟
دلم می خواهد برایم دعا کنید تا در مرحله هنر معرق به استادی برسم.
منبع: انجمن ناشنوای مهر سخن اصفهان  
تاریخ ثبت در بانک 12 بهمن 1395  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر