کد pr-11570  
نام فریبا  
نام خانوادگی احمد زاده  
سال تولد 1364  
وضعیت جسمی ناشنوا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی ، هنری ، خدماتی  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم نقاشی  
مهارت نقاشی مهارت در کامپیوتر  
اهم فعالیت ها چندین نمایشگاه نقاشی شرکت کرده است. یکی از افراد فعال انجمن ناشنوای اصفهان در حال حاضر در دفتر "روزنامه اصفهان امروز"، کار می کنم و نقاشی را در سطح بالا ادامه می دهم و همچنین کارهای کامپیوتری از جمله (مجله، پوستر و...) را برای انجمن جوانان ناشنوای مهرسخن انجام می دهم.  
کشور ایران  
استان اصفهان  
متن زندگی نامه مصاحبه با خانم فریبا احمد زاده
منتشر شده در 13 تیر 1390
با یکی از افراد فعال انجمن مصاحبه ای انجام داده ایم، کسی که پس از دو سال فعالیت در این راستا دارد همچنان فعال تر به ادامه همکاری بپردازد.

فریبا احمدزاده متولد 1364، دیپلم نقاشی که در چندین نمایشگاه نیز شرکت کرده است و به منظور تشکر از وی، گفتگوی کوتاهی با او ترتیب داده ایم که می خوانید:



1- خانم فریبا احمدزاده چطور با انجمن آشنا شدید؟

پس از اخذ دیپلم ناظم مدرسه "خانم زهرانی" انجمن ناشنوایان مهرسخن را به من معرفی کرد.

پس از آن من در کلاس هایی که در انجمن تشکیل می شد شرکت

می کردم و به این نوع از فعالیت علاقمند شدم و به این ترتیب شرکت در این کلاس ها

عضو انجمن شدم.

2- از چه سالی به انجمن آمدید؟

ازسال 1384

3- چه شد که در مجله مهرسخن مشغول به کار شدید؟

با راهنمایی آقای "محمود سعیدی"و آشنایی با خانم "زهرا علیان"و حل کردن مشکلی

که درمجله انجمن پیش آمد و به دلیل آشنا بودن با کامپیوتر به محل انجمن راه پیدا کردم.

4- از اینکه کارتان را باعنوان عضو افتخاری در انجمن مهرسخن شروع کردید چه احساسی دارید؟

خوشحالم از اینکه این توانایی را دارم که می توانم بچه های انجمن را همراهی کنم و از این کار بسیار خرسندم.بدین جهت تصمیم دارم تا زمانی که توانایی داشته باشم در کنار انجمن بمانم.









5- کار در مجله انجمن چه سختی هایی دارد؟

بالاخره هرکاری سختی خودش را دارد اما من با تلاش فراوان سختی های کار در مجله انجمن را به فرصت تبدیل می کنم و با تلاش فراوان بهترین ایده را در مورد مجله انتخاب می کنم.



6- برای ما از دوران تحصیل خودتان بگوئید؟

من از اول دبستان تا سال سوم راهنمایی در مدرسه های عادی درس خواندم و از سال اول دبیرستان تا زمانی که دیپلم گرفتم در مدرسه ناشنوایان تحصیل کردم. از پیشرفتم در کارهای هنری راضی بودم و در حال حاضر در کنار این نقاشی کار به سطح بالا ادامه می دهم. در دوران تحصیل مربیان و معلم های زیادی برای من تلاش کردند که در مجموع دوران خوشی را برایم رقم زد.

7- چه صحبتی برای افراد ناشنوا دارید؟

من خودم نیز از جنس همان ها هستم و مشکلاتشان را بهتر متوجه می شوم، آنها باید با شرکت کردن در انجمن و آشنا شدن با کسانی که همانند خودشان هستند، بیشتر به پیشرفت خود فکرکند و آن را ادامه بدهند و من اکنون متوجه می شوم که تنها نیستم و بچه های دیگر در این کار من را یاری می کنند و ناشنوایان دیگر هم اطمینان داشته باشند که یاری خواهند شد.

8- آیا شما خود را یک فرد موفق می دانید؟

بله الآن به بیشتر هدف هایی که داشتم رسیدم، اما حالا برای رسیدن به اهداف تازه نیز تلاش بسیاری می کنم و به لطف خدا هرکاری را تا به حال شروع کردم توانسته ام از آن استفاده کنم.

9- در حال حاضر به چه کارهایی مشغول هستید؟

در حال حاضر در دفتر "روزنامه اصفهان امروز"، کار می کنم و نقاشی را در سطح بالا ادامه می دهم و همچنین کارهای کامپیوتری از جمله (مجله، پوستر و...) را برای انجمن جوانان ناشنوای مهرسخن انجام می دهم.

10- بهترین خاطره از انجمن؟

تمام لحظات شادبودن درکنار انجمن خاطره است وهمچنین شرکت در اردوهای (سیاحتی، زیارتی، گردشگری و....) همراه با بچه های ناشنوا بهترین خاطرات من محسوب می شود .البته نا گفته نماند، انجام کارهای مجله در کنار بچه ها که البته با خستگی ها و سختی های زیادی همراه دارد، نیز می تواند لحظه های خوب زندگی من باشد.

11- رشته مورد علاقه شما چیست؟

به رشته عکاسی، طراحی مجله و در کل و کارهای هنری و رشته های "ورزشی" علاقه مند هستم.

12- چه کسی بیشترین نقش را در موفقیت شما در طول دوران زندگی داشته است؟

پدر و مادرم سختی و زحمات زیادی در این راه برای من کشیدند وبه من کمک کردند که به موفقیتهای چشمگیری برسم که در اینجا بی نهایت از آنان تشکر می نمایم

12- آرزوی شما؟

ظهور آقا امام زمان (عج) و تعجیل در فرجشان، سلامتی خانواده و بچه های ناشنوا موفقیت و سربلندی بچه های ناشنوا و "همچنین این که مجله های بعدی به دست بچه های جدید انجمن برسد."

13- حرف آخر؟

امیدوارم تمام بچه های ناشنوایان عزیز در تمام مراحل زندگی موفق و پیروز باشد وبه امید پیشرفت روز افزون تمام بچه های ناشنوا و اینکه همواره یادمان باشد که:

که اگر با من نبودش هیچ میلی چرا جام مرا بشکست لیلی
منبع: انجمن ناشنوای مهر سخن اصفهان
 
تاریخ ثبت در بانک 12 بهمن 1395  
فایل پیوست
تصویر