کد pr-11188  
نام شهناز  
نام خانوادگی شکیب  
سال تولد 1355  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت خدماتی  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم  
مهارت قبلاً به عنوان منشی یک شرکت الکترونیکی کار می‌کرده است. و بعد هم به عنوان رزروشن و تزریقات‌چی مشغول به کار بوده است.  
کشور ایران  
استان تهران  
توضیحات همسر آقای امیر جباری  
متن زندگی نامه یک زندگی ساده
در همین حوالی
امیرجباری و شهناز شکیب که هر دو دارای معلولیت فلج اطفال‌اند و از دو عصا استفاده می‌کنند، در سال 86 با هم ازدواج کرده‌اند. امیر متولد 1356 در منطقه‌ی شهر ری است. او از 9 ماهگی به علت تزریق واکسن اشتباه دچار فلج اطفال شده اما به لطف خدا در 4 سالگی بهبود پیدا کرده است. البته پاهایش خوب نشدند و از همان زمان با دو عصا خو گرفته است. به دلیل عمل‌های جراحی گوناگون، یک سال دیرتر از موعد مقرر به مدرسه رفته و در 8 سالگی در مدرسه‌ی عادی تحصیل را آغاز کرده است. با وجود دوری مدرسه پیاده به آنجا می‌رفته تا این که در 19 سالگی دیپلم خود را گرفت. حدود هفت سال در تولیدی لباس کار کرده و بعد تصمیم گرفته وارد دانشگاه شود. در 25 سالگی کاردانی‌اش را در رشته‌ی حسابداری گرفته و در همین حین سال 86 در جامعه‌ی معلولان ایران با همسرش که وضعیتی مشابه معلولیت خودش داشت. آشنا شده و ازدواج کرده است. امیر در آن زمان شغل ثابتی نداشته، اما بعد از ازدواج در یکی از بیمارستان‌های چشم تهران به عنوان حسابدار استخدام شده و یافتن این شغل را برکت زندگی مشترکش می‌داند.
شهناز شکیب متولد 1355 در تهران است. او از دو سالگی دچار معلولیت فلج اطفال در ناحیه‌ی دو پا شده و از همان زمان از دو عصا استفاده می‌کند. شهناز می‌گوید: من هم مثل همسرم به دلیل عمل‌های جراحی دوران کودکی در 8 سالگی به مدرسه رفتم. خانواده‌ام به دلیل مشکلات رفت و آمد با درس خواندنم مخالف بودند اما با اصرار خودم تحصیل را ادامه دادم تا این که دیپلم گرفتم.
بعد از مدتی در یک شرکت الترونیکی به عنوان منشی مشغول به کار شدم اما بعد از مدتی به دلیل بداخلاقی کارفرما به خاطر معلولیتم ترک کار کردم. بعد از مدتی در یکی از درمانگاه‌های نارمک به عنوان رزروشن و تزریقات‌چی کارم را شروع کردم. حدود 13 سال به عنوان مدیر داخلی در آن درمانگاه کار کردم.
منبع: پیک توانا ـ شماره55 ـ مهر و آبان 1393  
تاریخ ثبت در بانک 18 آبان 1395