کد pr-11107  
نام علی  
نام خانوادگی کردی  
سال تولد 1369  
وضعیت جسمی فقدان حرکتی  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
تحصیلات فارغ التحصیل مهندسی اتومکانیک  
مهارت چندین اختراع را در کارنامه‌ی فنی خود به ثبت رسانده است ثبت اختراعات زیر: 1ـ دستگاه البسه ساز یکبار مصرف بیمارستانی 2ـ ساخت اگزوزبا قابلیت دفع گاز CO2 به وسیله‌ی ریزش آب 3ـ مانع اتوماتیک جاده‌ای 4ـ شیلات تمام اتوماتیک سیار 5ـ مرغداری تمام اتوماتیک سیار 6ـ رنگ کار بدون نیاز به پمپ باد در اولین نمایشگاه تخصصی اختراعات و ابداعات در سال 89 شرکت کردم و همین‌طور در اولین جشنواره نمایشگاه ابتکارات و ایده‌های برتر کشور، باز هم در همان سال توانستم دستگاه‌هایی که اختراع کرده بودم را معرفی و در معرض دید عموم قرار بدهم و لوح‌های تقدیری هم دریافت کنم.  
کشور ایران  
استان بروجرد  
متن زندگی نامه مردی با گام‌هایی سبز برای فردا
علی کردی یکی از نخبگان باذوق و خوش فکر کشورمان است. او 23 سال دارد و در شهر آبادان به دنیا آمده، اصالتاً اصفهانی است. اما اکنون در شهر زیبای بروجرد زندگی می‌کند، شمشمین فرزند خانواده است، رشته‌ی تحصیلی‌اش اتومکانیک است و چندین اختراع را در کارنامه‌ی فنی خود به ثبت رسانده است. او از سن 8 سالگی به بیماری «ام.اس» است.
لطفاً عنوان اختراعاتی را که تا کنون داشته‌اید را بگویید؟
1ـ دستگاه البسه ساز یکبار مصرف بیمارستانی
2ـ ساخت اگزوزبا قابلیت دفع گاز CO2 به وسیله‌ی ریزش آب
3ـ مانع اتوماتیک جاده‌ای
4ـ شیلات تمام اتوماتیک سیار
5ـ مرغداری تمام اتوماتیک سیار
6ـ رنگ کار بدون نیاز به پمپ باد
این اختراعات در چه سازمانی به ثبت رسیده است؟
تمامی دستگاه‌هایی که طراحی و ساخته شده‌اند دارای گواهینامه‌ی ثبت اختراع بوده و در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت گردیده است که همگی دارای تأییدیه از مراکز علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران هستند و در سال 91 طراحی شده اند و ساخت دستگاه البسه ساز یک بار مصرف بیمارستانی به پایان رسیده و ثبت گردیده است.
ایده‌ی اولیه برای ساخت این دستگاه از کجا در ذهنتان شکل گرفت؟
در گذشته خیاط‌ها نیاز به برش و نیروی متخصص برای دوخت البسه داشتند هزینه‌ی بالا و فضای بزرگ، نیاز به نخ فراوان، همچنین تنظیم کردن زود به زود چرخ‌های خیاطی از جمله مشکلاتی بود که با آنها دست و پنجه نرم می‌کردند از همین‌جا به این فکر افتادم که دستگاهی را طراحی کنم که مشکل اتلاف وقت انرژی، مواد مصرفی و نیروی متخصص جهت دوخت و برش را حداقل برساند.
این دستگاه دقیقاً چه کارهایی انجام می‌دهد؟
دستگاهی که طراحی و ساخته شده است در نوع خودش بی‌نظیر است، در این طرح به دلیل استفاده کردن از حرارت، دیگر نیاز به برش و دوخت نیست. حرارت دو پارچه را برش داده به یکدیگر می‌چسباند و این کار برای لباس‌های یک بار مصرف بیمارستانی که نیاز به دوام بالایی ندارند بسیار به صرفه است.
در مورد مزیت‌ها و فواید این دستگاه به طور خلاصه توضیح دهید؟
سرعت بالای تولید، استفاده‌ی بهینه از پارچه و دورریز کمتر آن، عدم نیاز به نخ و مواد مصرفی، عدم نیاز به چرخ خیاطی، سردوز و نیروی متخصص، صرفه‌جویی در مصرف انرژی‌ها از جمله برق و در آخر تولید آسان‌تر، از جمله مزیت‌های دستگاه البسه ساز است.
با دستگاه‌هایی که ساخته‌اید در نمایشگاه یا جشنواره‌ی هم شرکت کرده‌اید؟
بله، در اولین نمایشگاه تخصصی اختراعات و ابداعات در سال 89 شرکت کردم و همین‌طور در اولین جشنواره نمایشگاه ابتکارات و ایده‌های برتر کشور، باز هم در همان سال توانستم دستگاه‌هایی که اختراع کرده بودم را معرفی و در معرض دید عموم قرار بدهم و لوح‌های تقدیری هم دریافت کنم.
منبع: پیک توانا، شماره 50، آبان و آذر 1392  
تاریخ ثبت در بانک 8 آبان 1395