کد pr-11020  
نام مهدی  
نام خانوادگی محمدی  
سال تولد 1360  
وضعیت جسمی کم بینا  
نوع فعالیت علمی-فرهنگی  
زبان فارسی  
اهم فعالیت ها در مسابقات دانشجویان در سال 90 در رشته حفظ کل حائز رتبه شد، سال گذشته در مسابقات قرآن ویژه کارکنان شهرداری تهران رتبه اول حفظ کل را به دست آورد، همچنین در مسابقات قرآن ویژه کارکنان سازمان آتش‌نشانی نیز رتبه اول را کسب کرد. در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، حائز رتبه اول شد.  
کشور ایران  
متن زندگی نامه مهدی محمدی در سال 1360 در تهران به دنیا آمد. دارای مدرک کارشناسی مهندسی معدن از دانشگاه صنعتی امیرکبیر و کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث با گرایش تفسیر از دانشکده علوم و معارف قرآن و کم بینا است. در حال حاضر نیز در سازمان آتش‌نشانی مشغول فعالیت است. سه برادر و یک خواهر دارد و سال 87 هم ازدواج کرده و یک پسر چهارساله دارد. در مورد دلایل حافظ شدن او به این موارد می‌توان اشاره داشت که با توجه به اینکه زمینه خانوادگی برای گرایش به سمت فعالیت‌های قرآنی برایش فراهم بود، زمینه برای فعالیت او در این عرصه میسر شد. علاوه بر این، شرایط خانوادگی یکی دیگر از مواردی است که باعث شد تا در عرصه قرآن، ماندگار شود و معلم‌های خوب نیز بی‌تأثیر نبوده‌اند.
وی معلم‌های قرآن خوبی داشته و این امر را سعادت بسیار بزرگی می‌داند. سال سوم راهنمایی، معلم قرآن از او خواسته تا برخی از سوره‌های کوتاه آخر جزء 30 را حفظ کند. در آن سال و در بین اعضای کلاس، او بهتر از دیگران کار حفظ سوره‌ها را به پایان برد و همین زمینه‌ای شد تا از تابستان سال 74 حفظ قرآن را شروع کند. در ابتدا در کلاس‌های آموزش دارالقرآن فرهنگ‌سرای خاوران ثبت نام کرد و تا مدتی نیز در آن کلاس‌ها حضور یافت، اما پس از مدتی به صورت انفرادی ادامه داد و در جلسات هفتگی تلاوت قرآن حاضر می‌شد. اساتید او نیز در شروع کار آقای «عباس حسنی» بود، در ادامه نیز آقای «حسین علیزاده» و بعد هم آقای «محمدحسن اشتری» و استاد «محمد ثابتی» و «حسین اخوان اقدم» از جمله اساتیدی بودند که در جلسات آنها حضور یافته است. رتبه‌هایی که او در مسابقات کسب کرده است عبارتند از: در مسابقات دانشجویان در سال 90 در رشته حفظ کل حائز رتبه شد، سال گذشته در مسابقات قرآن ویژه کارکنان شهرداری تهران رتبه اول حفظ کل را به دست آورد، همچنین در مسابقات قرآن ویژه کارکنان سازمان آتش‌نشانی نیز رتبه اول را کسب کرد. در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، حائز رتبه اول شد.
از سال 74 کار حفظ را آغاز کرد و تا جزء 12 پیش رفته که درگیر کنکور شد، به همین خاطر در این مسیر، وقفه ایجاد شد. بعد از سه سال و نهایتاً در سال 81 موفق به حفظ کل قرآن شد.
 
تاریخ ثبت در بانک 13 مهر 1395  
فایل پیوست
تصویر