کد pr-10077  
نام روح الله  
نام خانوادگی رستمی  
نوع فعالیت ورزشی  
زبان فارسی  
تحصیلات دیپلم  
مهارت عضو تیم ملی وزنه برداری در رده سنی بزرگسالان دسته 72 کیلوگرم از سال 87 به صورت حرفه‌ای در رشته وزنه برداری شروع به فعالیت کردم  
کشور ایران  
متن زندگی نامه معجزه ورزش را در خودم تجربه کرده‌ام
روح الله رستمی ملی پوش 72 کیلوگرم است.او در مسابقات پی در پی پاراالمپیک مدال‌های بسیاری کسب کرده و در مسابقات آسیایی مالزی توانسته دوبار رکورد شکنی کند.
خودتان را معرفی و در مورد موفقیت‌های ورزشی خود بگویید.
من روح الله رستمی متولد سال 68 و عضو تیم ملی وزنه برداری در رده سنی بزرگسالان دسته 72 کیلوگرم هستم. من ورزش حرفه‌ای را در رشته وزنه برداری، از سال 87 شروع کردم و در همان سال برای تیم جوانان در دسته 5/67 کیلوگرم انتخاب شدم و به مسابقات وزنه برداری جهان در آمریکا اعزام شدم. به لطف خدا در این مسابقات مدال طلا را کسب کردم. بعد از آن در مسابقات 2010 لیبی و بعد از آن هم در مالزی شرکت کردم. در هر کدام از این مسابقات عناوینی به دست آوردم. در سال 2011 در مسابقات جوانان جهان در کشور امارات، مقام اول را کسب کردم و به عنوان بهترین بازیکن اخلاق و فنی شناخته شدم. پس از آن به عضویت تیم ملی وزنه برداری بزرگسالان درآمدم و در مسباقات اردن و امارات در رده سنی بزرگسالان شرکت کردم و عناوین متعددی هم کسب نمودم. در سال 2012 در تیم 8 نفره پاراالمپیک لندن انتخاب شدم و به لطف خدا توانستم به مدال نقره جهانی دست پیدا کنم. بعد از پاراالمپیک لندن، مسابقات آسیایی مالزی بود که توانستم دوبار رکوردشکنی کنم و رکوردار شوم.
این اتفاقات مربوط به چه سالی بود؟
من از سال 85 ورزش را شروع کردم که در ابتدا با آمادگی جسمانی بود. ولی از سال 87 به صورت حرفه‌ای در رشته وزنه برداری شروع به فعالیت کردم پس از آن به اردوی تیم ملی دعوت شدم و هنوز هم مشغول به فعالیت در این حوزه هستم.
شما به عنوان کسی که ورزش را به عنوان حرفه انتخاب کرده‌اید آیا به مربیگری هم فکر می‌کنید؟
من مربیگری درجه سه را دارم و جدیداً پیشنهاد مربیگری هم از یک مجموعه ورزشی به من شده است که در حال بررسی آن هستم.
تحصیلات شما تا چه حد است و آیا با مرکز رعد آشنایی دارید؟
من تا مقطع دیپلم تحصل کرده‌ام. من پس از اخذ دیپلم وارد حوزه ورزش قهرمانی شدم و چون تعداد اردوهایی که برای مسابقات داشتیم خیلی زیاد بود وقتی برای ادامه تحصیل برایم باقی نماند.
 
تاریخ ثبت در بانک 3 شهریور 1395