کد |
sr-6928
|
عنوان اول |
تأثیر بازی های ویدیویی کنشی (اکشن) بر توجه انتخابی بینایی کودکان نارساخوان
|
نویسنده |
محمد اورکی
|
نویسنده |
شیما حیدری
|
نوع |
کاغذی ، الکترونیک
|
مقاله نشریه |
شناخت اجتماعی
|
شماره پیاپی |
دوره 3
|
شماره صفحه (از) |
59
|
شماره صفحه (تا) |
70
|
زبان |
فارسی
|
موضوعات |
بازی ویدیویی کنشی(اکشن) ، توجه انتخابی بینایی ، نارساخوان
|
متن |
هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر بازیهای ویدیویی کنشی (اکشن) بر توجه انتخابی بینایی کودکان نارساخوان انجام گرفت. روش: در این پژوهش که از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل بود، از میان دانشآموزان پسر نارساخوان 9 تا 11 ساله مراجعهکننده به مرکز ویژه ناتوانیهای یادگیری شهرستان تهران در سال تحصیلی 92-93، 30 کودک به عنوان نمونه آماری به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب و سپس از نمونه انتخابی، 15 نفر در گروه آزمایش و 15 نفر در گروه کنترل بکار گمارده شدند. گروه آزمایش به مدت 9 جلسه و در هر جلسه، 80 دقیقه به انجام یک بازی ویدیویی کنشی(اکشن) پرداخت. بعد از مداخله، از هر دو گروه پسآزمون به عمل آمد. برای جمعآوری دادهها از نرمافزار آزمون استروپ،آزمون ماتریسهای پیشرونده رنگی ریون و آزمون بیش فعالی/کمبود توجه (ADHD) اقتباس شده از پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) استفاده شد. دادههای پژوهش توسط نرمافزار (SPSS) و با استفاده از آزمون تحلیل کواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: با توجه به یافتههای پژوهش حاضر، در آزمون استروپ در سطح معناداری (05/0p
|
تاریخ ثبت در بانک |
1 تیر 1395
|
فایل پیوست |
|