کد sr-42742  
عنوان اول موسسه مناسب‌سازی برای معلولان  
نوع الکترونیک  
مقاله نشریه آوای خاموشان  
شماره پیاپی 4  
سال 1399شمسی  
ماه فروردین  
شماره صفحه (از) 26  
زبان فارسی  
متن موسسه تخصصی مناسب‌سازی فرصت برابر آریا سپاهان در 23 مرداد 1398 توانست مجوز دریافت کند. محل استقرار آن در اصفهان است و هیئت مدیره آن عبارت‌اند از:
علی‌رضا حیدری، خلیل رحیمی، سما زمانی، بهاره ابراهیمی، محمد سرمه، محسن جلوان، مریم قاسمی، احمد شاهیوندی، آیگین عباسی و سحر قاسمی.
مدیریت این تشکل‌ها معمولاً از گروه‌های معلول شامل جسمی حرکتی، ناشنوا، نابینا، تشکیل شده است و با نیازها و مشکلات خودشان به خوبی آگاه هستند و بهتر از افراد دیگر می‌توانند در بیان نیازها مشکلات و موانع موجود آگاهانه اظهار نظر کنند. اما بحث اصلی برطرف کردن موانع و مناسب‌سازی برای گروه‌های معلول است. زمینه تخصصی و مطالعاتی‌اش مربوط به مناسب‌سازی برای معلولان جسمی، حرکتی است و با بررسی‌هایی که انجام شد به این نتیجه رسیده که وجود یک موسسه تخصصی مناسب‌سازی برای گروه‌های معلول ضروری است و در قالب یک پیشنهاد آن را به اداره کل بهزیستی اصفهان ارائه کرده و مورد استقبال قرار گرفت و با حمایت مسئولان پس از دو سال این موسسه با نام «موسسه تخصصی مناسب‌سازی فرصت برابر آریا سپاهان» موفق به اخذ مجوز شد. این موسسه به لحاظ جامعه هدف شامل سه گروه است معلولان، مسئولان و مرم و اهداف اصلی آن در سه بعد فرهنگی، آموزش و پیگیری و اجرا آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مناسب‌سازی است.
 
توضیحات مأخذ
آوای خاموشان، سال 3، شماره 4، نوروز 1399، ص26.
 
تاریخ ثبت در بانک 9 آذر 1399