کد sr-22844  
عنوان اول بیایید از هنرمندان معلول حمایت کنیم  
نویسنده سمیه افشین فر  
نوع کاغذی ، الکترونیک  
مقاله نشریه روزنامه ایران، صفحه توانش  
شماره پیاپی 24 تیر 1395  
زبان فارسی  
متن «بیایید از هنرمندان معلول حمایت کنیم»، سمیه افشین‌فر، 24 تیر 1395.
صحبت‌های احمدرضا آمریان جوان هنرمند معلولی که قصه چوب‌ها را روایت می کرد را با هم خواندیم. جوانان معلولی مانند احمدرضا در جامعه معلولان کم نیستند کسانی که بعد از معلولیت یا با وجود معلولیت از پا ننشستند و دست به کار شدند، معلولیت را با توانمندی گره زدند، خلق کردند و زندگیشان را رنگی از امید و تازگی پاشیدند کاری که شاید بسیاری از جوانها با وجود سلامت جسمانی از انجام آن عاجزند.
هنر زبان مشترک بین انسانهاست زبانی که زخم ها را التیام می‌بخشد و این وقتی مهم تر می‌شود که جوانی معلول به سراغ هنر می رود احمدرضا و جوانان همسان او حق دارند که مانند همه جوانان سرزمینمان از امکانات مناسب برخوردار باشند یعنی وقتی جوانی مانند احمدرضا به تولید صنایع دستی و هنر معرق می پردازد باید از سوی نهادهای مختلف حمایت شود تا بتواند از پس تأمین هزینه هایش بربیاید در حالی که این افراد گاه در تأمین حداقل نیازهایشان می‌مانند.
تأکید بسیاری از کارشناسان توانبخشی بر لزوم استفاده از هنر نیز امری انکار ناپذیر است اما اگر حداقل نیازهای این افراد که همان کسب درآمد است از این راه محقق نشود این افراد به سمت کارآفرینی و استفاده از فن و هنر برای کسب درآمد سوق داده نمی‌شوند.
هر چند که اقداماتی از سوی سازمان بهزیستی کشور انجام شده است اما به نظر کافی نمی‌رسد و بجز این سازمان افراد و هنرمندان رشته های مختلف هنری باید به این عرصه وارد شده و به حمایت هنرمندان معلول بپردازند مثلاً چه اشکالی دارد اگر یکی از استادان به نام معرق کار کارهای احمدرضا را ببیند و در راه‌اندازی نمایشگاهی حمایتش کند یا آثارش را در کنار کارهای او به نمایش درآورد یا در معرض فروش قرار دهد.
احمدرضا و جوانانی همانند او نیاز به حمایت دارند چه از سوی سازمان‌های متولی و چه از سوی چهره های هنری که البته برای این حمایت می توان موارد گوناگونی را مطرح کرد یکی از این نمونه ها که شاید اجرایی کردنش مشکل هم نباشد این است که بجز مردم، ادارات و سازمان‌ها نیز برای خرید هدایایی که در مناسبات اداری معمول است به سراغ خرید از تولیدات معلولان بروند با این کار هم به رشد تولیدات داخلی کمک کرده‌اند و هم از هنرمندان معلول وطنی حمایت نموده‌اند.
خواندن صحبت‌های احمدرضا و جوانانی از این دست رنگ و بوی امید دارد بیایید که قدر این جوانه های امید را بدانیم و در راه بالندگی آن قدم برداریم.
 
تاریخ ثبت در بانک 10 آذر 1397