کد cf-23306  
عنوان مراسم تجلیل از معلمان سالمند و معلول در آسایشگاه کهریزک  
تاریخ 1384/02/15شمسی  
برگزار کننده سازمان بازنشستگی آموزش و پرورش شهر تهران  
توضیحات در تاریخ 15 اردیبهشت 1384 بنا به دعوت قبلی توسط سازمان بازنشستگی آموزش و پرورش شهر تهران، شصت نفر از معلّمان بازنشسته و کادر اداره بازنشستگی به منظور تجلیل از مقام معلّمان تحت پوشش آسایشگاه معلولین و سالمندان کهریزک به دیدار آنان رفتند. در این مراسم تعداد زیادی از سالمندان و معلولین آسایشگاه، مدرسان شاغل در آسایشگاه، ریاست و معاونین و کادر فرهنگی و هیئت تحریریه ماهنامه کهریزک و تعدادی از کادر پرستاری و مددکاران حضور داشتند.
ابتدا ضمن تلاوت آیاتی از قرآن کریم و خیر مقدم توسط ریاست محترم سازمان هنرجویان معلول تحت پوشش سازمان خیریه کهریزک هنرنمایی‌هایی انجام دادند.
سپس آقای صوفی‌نژاد ریاست محترم آسایشگاه خیریه کهریزک از معلّمان شاغل تشکر و قدردانی کرد و آنان را معمارانی نامید که بی‌چشمداشت مادی سازندگان بنای آینده این مملکت هستند و در اینجا به سازندگی روح و فرهنگ معلولان و سالمندان می‌پردازند و این خود کار عظیمی است.
اجرای موسیقی سنتی توسط دو تن از همیاران هنرمند با دف و سنتور شور و حال مراسم را بیشتر کرد. شاگردان و معلّمان همه با شور و احساس چه آنهایی که زبانشان در کام می‌چرخید و چه معلولانی که روی ویلچر نشسته بودند و یا روی تخت دراز کشیده بودند، سخن‌ها گفتند و اشاراتی داشتند و درس پس می‌دادند: درش عشق و مهرورزی و معرفت را.
آقای فاضل ریاست محترم سازمان بازنشستگی آموزش و پرورش شهر تهران که خود یکی از نیکوکاران می‌باشند ضمن سخنانی اظهار داشتند:
ما علاقمندیم که ارتباط ما با آسایشگاه خیریه کهریزک دو سویه شود و معلّمان بازنشسته و علاقمند برای ادای این دِین و خدمتگزاری به اینجا بیایند. سپس از زحمات دست‌اندرکاران آسایشگاه و معلّمان و مددجویان و کلیه خدمتگزاران به عنوان متولّی کار معلّمان بازنشسته آموزش و پرورش تهران قدردانی و تشکر کردند و هدایایی را برای معلّمان بستری در آسایشگاه تهیه کرده بودند همراه با گل و لوح تقدیر به آنها تقدیم کردند.
ضمناً قبل از شروع مراسم از آرامگاه شادروان دکتر حکیم‌زاده موسس آسایشگاه و قسمت‌هایی از بخش‌های مختلف آسایشگاه مورد بازدید قرار گرفت.
منبع:
نگاه سبز، هادی عمومی طالقانی، تهران، نخل دانش، 1385، ص 59-62.

 
تاریخ ثبت در بانک 22 دی 1397