کد co-39140  
عنوان مجتمع آموزشی توانبخشی رعد زنجان  
مدیر عامل رویا مهدی خانی  
نوع خصوصی  
دامنه فعالیت استانی  
زبان فارسی  
تلفن 02433467626  
فکس 02433453558  
وب سایت http://avaye-raad.com/  
پست الکترونیکی raadzanjan@yahoo.com  
کشور ایران  
درباره شماره ثبت: 243 تاریخ تأسیس: 1382

تاریخچه جمعیت:

مجتمع آموزشی، نیکوکاری رعد زنجان توسط جمعی از خیرین در سال 1382 به صورت شعبه ای از رعد تهران تأسیس شد و در تاریخ 1384 به شماره ثبت 243 بصورت مستقل به ثبت رسید.

این موسسه برای حمایت و آموزش معلولین طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی و بر مبنای اساسنامه مورد تأیید اداره کل بهزیستی بنیان گذاری شده است. این مجتمع برای ارتقای سطح توانایی های افراد توانیاب به ارائه کلاس های آموزشی و خدمات توانبخشی به توانیابان می پردازد.

اهداف:
-تأمین و توسعه خدمات درمانی مورد نیاز بیماران.

-احداث مجتمع آموزشی درمانی در زمین واقع در شهرک الهیه

-حمایت عاطفی و روانی از بیماران و خانواده های آن ها در ابعاد معنوی و مادی.انعکاس نیازهای معلولین جسمی حرکتی به مسئولین و مجامع مربوطه، خیرین و سایر تشکل های مردم نهاد در راستای رفع مشکلات و جلب کمک ها و مشارکت های عمومی.

-اطلاع رسانی و آموزش بیماران و خانواده های آنها.

معلولان به عنوان یک شهروند در جامعه د ارای حقوقی هستند که باید مورد توجه دستگاه های مختلف قرار گیرند. معلولان بزرگترین اقلیت جهان محسوب می شوند، طبق آمار سازمان جهانی بهداشت هم اکنون بیش از 600 میلیون نفر از ساکنان دنیا بنابر دلایل مختلف دچار ناتوانی و معلولیت هستند، 12 درصد از جمعیت ایران را معلولان تشکیل می دهند، در کشور ما به ازای هر 1000 نفر یک نفر دارای معلولیت ضایعه نخاعی وجود دارد. ازدیاد روز افرون جمعیت و نبود منابع مالی کافی، برنامه های توانبخشی را در کشورهای در حال توسعه با مشکلات عمده ای مواجه کرده است به طوری که معلولان در این کشورها به توجه ویژه ای نیازمندند.

قانون جامع حمایت از معلولان علیرغم پیگیری های مستمر تشکل ها هنوز در مرحله اجرا قرار نگرفته است. در نگاه مدیران استان زنجان به نظر می رسد فقدان شناخت لازم از موضوع ناتوانی و معلولیت باعث شده است تا نسبت به اجرایی نمودن قوانین مربوط به معلولان اهتمام جدی صورت نپذیرد. امیدواریم با درک دقیق از شرایط و نیازها اصلاح امور به صورتی انجام شود که کمترین آسیب را به حوزه معلولان و دیگر خدمت گیرندگان آن شاهد باشیم.  
تاریخ ثبت در بانک 22 شهریور 1399  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر
 
تصویر