کد co-23310  
عنوان موسسه خیریه مریم پورزند وکیل  
نوع خصوصی  
زمینه فعالیت خیریه  
دامنه فعالیت استانی  
زبان فارسی  
تلفن 88786688-021  
کشور ایران  
استان تهران  
نشانی خیابان آفریقا، خیابان قبادیان غربی، پلاک 13  
درباره موسسه خیریه مریم پورزند وکیل در سال 1375 تأسیس گردید و به ثبت رسید.
موسسه مریم پورزند وکیل به نام دختر معلولی است که در زمان تولد به علت غفلت پزشک زنان ضربه مغزی شد و گرفتار فلج مغزی شد و بعد با کوشش فراوان مادر و سفرهای متعدد به آمریکا تحت نظر یک مرکز برای ضربه‌های مغزی قرار گرفت با روزی چند ساعت ورزش و سفرهای ممتد به آمریکا به راه افتاد و بیشتر مشکلاتش حل شد این کودک به وسیله بزرگترین موسسه پزشکی دنیا به نام میوکلینیک با هماهنگی با یک دلال که با دکتر میوکلینیک هدفشان اخاذی بود گروگان گرفته شد هشت سال گروگان بود و بعد هم به توسط سیستم فاسد و آن دلال با همکاری یک گروه پزشک به قتل رسید و جریان کامل این گروگان‌گیری و قتل در کتاب دخترم مریم به زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده که نسخه انگلیسی آن برای آقای اوباما با درخواست محاکمه فرستاده شده مادر تمامی ثروتش را در آمریکا گذاشته و با جنازه بدن سیاه کبود شده فرزندش و کیف دستی‌اش به ایران آمد. همه این جنایات در ایران هم ادامه دارد با رشوه دادن میوکلینیک به یک گروه پزشک بی‌سواد ادامه دارد که همه را در اخبار موسسه و در مجلات آموزشی موسسه می‌توان خواند ...
--------------------------

پرونده ماجرای مرموز مرگ دختر معلول ایرانی در آمریکا
دادگاه حقوقی ویژه امور بین‌الملل تهران پس از گذشت بیش از 20 سال، دولت آمریکا را از قتل دختر معلول ایرانی تبرئه کرد. این در حالی است که با اعتراض مادر مقتول شکایت وی هم اکنون در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است.
20 سال پیش بود که یک دختر ایرانی به نام مریم، در آمریکا به طرز مرموزی فوت شد و مادر این دختر از همان سال‌های اولیه بر علیه دولت آمریکا شکایتی را مطرح کرد و همچنان پیگیر بود. او اعتقاد داشت دخترش را که برای درمان معلولیت به آمریکا برده فوت نشده بلکه به دلیل ضرب و جرحی که یک کلینیک در مینه سوتا زمینه‌اش را فراهم آورده بود بلایی بر سر دخترش آمده است. این خانم خسارت 132 میلیاردی را از دولت آمریکا به علت اخطار قبلی به دادستان آمریکا در مورد قضات، پلیس و پزشکان آن کشور خواستار شده بود و با این حال پس از گذشت این همه سال و به دلیل عدم وجود مدارک و دلایل در ادعای مطرح شده از طرف این مادر، دادگاه رأی خود را مبنی بر تبرئه دولت آمریکا از قتل دختر این خانم اعلام کرد.

علت فوت مریم مشخص نیست
مادر مریم می‌گوید وقتی جسد دخترم به ایران منتقل شد مومیایی بود و بررسی علت مرگ وی برای ما وجود نداشت. کارشناس مربوطه هم با استناد به مدارک بالینی وی که از آمریکا ارسال شده اعلام نظر کرده است. در اسناد پزشکی مریم علت فوت وی سفید گذشته و اعلام هم نشده است و من به این نظریه اعتراض کردم. وقتی مادر مریم از پرداخت هزینه کارشناسی برای بررسی دوباره ممانعت کرد، دادگاه با استناد به نظر کارشناسی اولیه، درخواست مادر مریم را وارد ندانست.

ماجرای فوت مشکوک مریم
مریم، دختری که در شش سالگی برای درمان معلولیتش به آمریکا منتقل شده بود اول اکتبر سال 1996 در حالی که 36 ساله بود به طرز مشکوکی در یک موسسه پیشرفته پزشکی به نام میوکلینیک در ایالت مینه سوتای آمریکا فوت شد. مادر مریم در طرح شکایت خود اعلام کرد که دخترش پیش از مرگ مورد شکنجه قرار گرفته و بر اثر جراحت ناشی از آن جان خود را از دست داده است.
او در این زمینه می‌گوید: مدتی قبل از حادثه دخترم را برای درمان به آمریکا منتقل کردم. آن جا بود که گرفتار وکیلی شیاد شدم. وقتی متوجه شد که پول زیادی همراه دارم با توطئه چینی ابتدا با رأی دادگاه محلی شهر راچستر من را از حق سرپرستی دخترم محروم کرد. بعد از آن بود که پلیس دخترم را به یک مرکز خدمات اجتماعی منتقل کرد. این پایان ماجرا نبود چرا که آمریکا اموال میلیاردی‌ام را هم تصاحب کرد. مریم در بدو تولد به علت آنوکسی به فلج مغزی مبتلا شد. در یازده ماهگی او را برای درمان به سوئیس منتقل کردم که فایده‌ای نداشت و به ایران بازگشتم. در چهار سالگی‌اش بود که خبر دادند جراح خوبی از آمریکا به یکی از بیمارستان‌های تهران آمده. خودم را به او رسانده و پرونده پزشکی مریم را نشانش دادم. بعد از معاینه دخترم قول داد که با یک عمل جراحی می‌تواند قدرت راه رفتن را به او باز گرداند اما این طور نشد و دخترم به بیماری صرع هم مبتلا شد. علت ابتلایش به صرع هم تزریق زیاد داروی بیهوشی به مریم بود. حالا مشکلاتم چند برابر شد و برای درمان یک بیماری تازه هم باید اقدام می‌کردم. مریم شش ساله بود که تصمیم گرفتم برای درمانش راهی آمریکا شوم. با هر سختی بود مریم را به آن کشور منتقل کردم و درمانش را در یک مرکز مداوای ضربه مغزی شروع کردم. با اجرای برنامه روزی شش ساعت ورزش‌های خاص انجام می‌شد. به طوری که بعد از هفت ماه مریم موفق به راه رفتن شد.

دردسرهای مادر مریم در آمریکا
مادر مریم از دردسرهایش در آمریکا گفت: به خاطر مشکلاتی که در رفت و آمد به ایران داشتم تصمیم به سرمایه‌گذاری در آن کشور گرفتم که سرم کلاه رفت. هر بار به دیدن دخترم می‌رفتم با زخم‌های تازه در بدنش مواجه می‌شدم. هدف آنها از جدا کردن مریم از من شکنجه روحی‌ام بود تا روی عمل خلاف قانونی میوکلینیک سرپوش بگذارم. تلاش‌هایم در دستگاه قضایی آمریکا فرجامی نداشت و به ایران بازگشتم.

درخواست کمک از اینترپل
بعد راهی پلیس بین‌الملل یا همان اینترپل معروف شدم و درخواست استرداد دخترم را مطرح کردم. هنوز زمان زیادی نگذشته بود که خبر رسید مریم در آمریکا فوت شده است. با پیگیری‌هایی که انجام دادم جسد را به ایران منتقل کردم و با طرح شکایت در دادگاه لاهه درخواست غرامت 132 میلیارد دلاری را مطرح کردم تا آن پول را صرف کودکان معلول کشورم کنم.
بعد از چند سال دوندگی در دادگستری تهران سرانجام دادخواستم علیه دولت آمریکا مورد قبول قوه قضائیه قرار گرفت.

دردسرهای ناتمام مادر مریم
به دستور آیت الله شاهرودی، ریاست قوه قضائیه وقت شکایت‌های مطرح شده‌ام تجمیع شد و گزارش آن 14 تیرماه سال 83 روی میز ریاست وقت دادگستری تهران قرار گرفت. سرانجام 12 مهرماه همان سال پرونده برای رسیدگی روی میز قاضی غلامرضا جعفری، رئیس شعبه 1017 دادگاه عمومی تهران قرار گرفت اما وارد جریان رسیدگی نشد. هفت سال از آن زمان هم گذشت تا این که دست به دامان دادستان وقت کل کشور شدم. رئیس شعبه 1006 دادگاه عمومی جزایی تهران در پیگیری‌هایی که انجام دادم خطاب به معاون قضایی رئیس کل دادگستری تهران نوشت که مادر مریم در همه پرونده‌های تشکیل شده در جایگاه شاکی حضور داشته و هیچ‌گاه علیه وی طرح شکایت صورت نگرفته و اکثر پرونده‌های ایشان به حالت راکد مانده و رسیدگی اصولی صورت نگرفته است. برای این مادر سخت‌کوش این پایان ماجرا نبود چرا که او مساعدت حجت الاسلام رئیسی، دادستان وقت کل کشور را جلب کرد و به این صورت پیگیری‌های او در دستگاه قضا این بار به صورت جدی‌تری به جریان افتاد. تیرماه سال 92 برای مادر مریم روزی فراموش نشدنی بود چرا که آن روز قاضی احمد اصانلو در شعبه 55 دادگاه امور بین‌الملل مجتمع شهید بهشتی جلسه رسیدگی به این پرونده را رسمی اعلام کرد. آن روز مادر مریم در جایگاه قرار گرفت و شکایت خود را از دولت آمریکا مطرح کرد. با این وجود از سوی دولت آمریکا هیچ نماینده‌ای در جلسه دادگاه حاضر نشد. قاضی بعد از شنیدن اظهارات شاکی ادامه جلسه رسیدگی را به روز دیگری موکول کرد. جلسه‌ای که ادامه برگزاری آن تا 23 آبان‌ماه امسال به درازا کشید. رأی دادگاه اما چیزی نبود که این مادر پیگیر و سخت‌کوش ایرانی در نظر داشت. بنا بر اوراق پرونده دولت آمریکا از اتهام قتل تبرئه و مستنداً به ماده 1257 قانون مدنی حکم به بی‌حقی خواهان صادر می‌شود. گفتنی است در انتها تبرئه دولت آمریکا از قتل دختر ایرانی اعتراض مادر مریم را در پی داشت و در حال حاضر اعتراض وی در کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در حال رسیدگی است.

منبع: هفت صبح، شماره 1689، شنبه 21 اسفند 1395.  
تاریخ ثبت در بانک 22 دی 1397