کد bk-24420  
نوع کاغذی  
عنوان تنهای محشر  
نویسنده زهرا زاهدی پور  
ناشر توانمندان و دفتر فرهنگ معلولین  
محل نشر قم  
سال انتشار 1398شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 121  
زبان فارسی  
قطع رقعی  
موضوعات شعر فارسی– قرن 14  
شابک 978-622-6216-39-5  
چکیده شناختی از خودم
اینجانب زهرا زاهدی‌پور متولد 1362 با تحصیلات پیش دانشگاهی و دارای بیماری نادر هستم. از سال 1382 در این وضعیت‌ام و تقریباً 17 سال است که بیمارم و از سال 1390 زمین‌گیر و ویلچری شدم. چهار تا خواهرم در اثر این بیماری فوت شدند و من آخرین فرزند خانواده هستم. با پدر و مادر سالمند و دارای آلزایمر زندگی می‌کنم. پزشکان امیدوار هستند با توان‌بخشی، فیزیوتراپی، کار درمانی و با تزریق سلول‌های بنیادی مانع پیشرفت این بیماری شوند. با مشکلات بسیاری هر روز دست و پنجه نرم می‌کنم؛ اما با این حال استعدادهایی دارم که متأسفانه این بیماری مانع شکوفا شدن آن می‌شود.
یکی از فرصت‌های زندگی‌ام، دوست مهربان و با عاطفه‌ای است که همواره لطف و کرامتش نصیبم شده است؛ خانم زهرا احمدیان چیزی در دوستی کم نگذاشته و مشوق و محرکم بوده است. لازم است از او تشکر و قدردانی نمایم.
زهرا زاهدی‌پور

دوست صمیمی
سلام بر انتشارات توانمندان و خدا قوت خدمتتان بابت کارها و نیت‌های بزرگی که دارید و بسیار قابل تقدیر و احترام است.
زهرا زاهدی‌پور نام دختری است که در صفحات اول این مجموعه خودش را بسیار کوتاه معرفی کرده است، دختری که مدتی پیش در سایه بیماری نادرش گوشه عزلت گزیده بود و تنها همدم تنهایی‌‌هایش مرور و تکرار تعداد مشکلات روحی و جسمی‌اش بود. خداوند را سپاس که کم‌کم به استعدادش پی برد و شعرگونه‌هایی بدون قافیه و ردیف که معجونی از شعر نو و کلاسیک است را به رشته تحریر درآورد. جالب اینجاست که این مدل شعر گونه‌ها مرا یاد قلم هنرمند فقید سیلور استاین می‌اندازد و مهم‌ترین ویژگی آنها منتقل کردن مفاهیم به صورت خیلی ساده، محاوره‌ای یا گاهی طنز است که آدمی را با خودش همراه می‌کند.
با سپاس فراوان از شما بزرگواران و عزیزان که نور امید را در تاریکی‌های زندگی سخت زهرا برمی‌افروزید.
زهرا احمدیان
5 تیرماه 1398

سخن ناشر
هر هفته چند کتاب مجموعه داستان، رمان بلند، مجموعه اشعار و دیگر موضوعات از طرف افراد دارای معلولیت از سراسر کشور به دفتر انتشارات می‌رسد. با اینکه هنوز اطلاعیه رسمی نداده و رسماً در رسانه‌ها اعلام نکرده‌ایم که «انتشارات توانمندان» و «دفتر فرهنگ معلولین» آثار معلولین را منتشر می‌کند. به طوری که هم اکنون ده‌ها جلد کتاب در نوبت تایپ، ویرایش یا دیگر امور چاپ و نشر است.
این مرکز با بودجه محدود مردمی اداره می‌شود و متأسفانه تاکنون سازمان‌های دولتی هیچ حمایتی نکرده‌اند. البته استقبال معلولین از تألیف کتاب، گویای این است که آنان دارای استعدادها و توانایی‌های مطلوب ولی نهفته و بالقوه هستند و با اندک توجه می‌توانند بهترین آثار را خلق کنند.
این کتاب مجموعه اشعار خانم زهرا زاهدی‌پور است که از سال 1382 بیماری نادری پیدا کرد و کم‌کم اعضای حرکتی‌اش مختل گردید و هم اکنون روی ویلچر است. زهرا خانم 36 ساله است و علاوه بر کارهای خودش، به پدر و مادر سالخورده‌اش نیز رسیدگی می‌کند.
اشعار او حلاوت و جذابیت خاصی دارد، ساده و گویا؛ دارای واژگان اندک ولی پرمعنا است. امید است خانم زاهدی‌پور سلامتی خود را بازیافته و بتواند خدمات فرهنگی بیشتری به هموطنان داشته باشد.
انتشارات توانمندان
شهریورماه 1398  
تاریخ ثبت در بانک 30 مهر 1398  
فایل پیوست
تصویر