کد bk-23530  
نوع کاغذی  
عنوان Multilingualism and sign Languages  
نویسنده Ed. Celi Lucas  
نویسنده washing ton  
ناشر Gallaudet University Press  
سال انتشار 2006میلادی  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 285  
زبان انگلیسی  
قطع وزیری  
چکیده زبان اشاره و چند زبان‌گرایی
دفتر فرهنگ معلولین

کیل لوکاس با تأکید بر اینکه زبان اشاره یک زبان با مبانی و قواعد خاص خود است. این نتیجه مهم را توضیح داده که کسانی که با اشاره تعامل و گفت‌وگو دارند در واقع چند زبانه هستند و لازم است به جوانب چند زبان‌گرایی (multilingualism) توجه نمایند. بر این اساس شش مقاله را جمع‌آوری و کتاب حاضر را ساخته است.

Multilingualism and sign Languages, Ed. Celi Lucas, washing ton و Gallaudet University press, 2006, 285p.

این کتاب شامل شش مقاله است که در چهار فصل دسته‌بندی شده‌اند:
فصل اول (چند زبان‌گرایی) شامل یک مقاله بلند از جفری داویس است که تاریخ زبان اشاره را در تاریخ زبانی آمریکای شمالی بررسی می‌کند.
فصل دوم (ارتباط و تماس زبانی) شامل دو مقاله است. مقاله اول از جمینا ناپیر درباره برخوردهای زبانی مردم که منجر به پیدایش زبان اشاره گردیده است. مقاله دوم را چهار نفر از زبان‌شناسان و کارشناسان زبان اشاره یعنی ریتا سالا و دیگران نوشته‌اند. اینان تلاش کرده علائم و نشانه‌های زبان اشاره را از مناطقی از اروپا به صورت شنیداری استخراج و تجزیه و تحلیل کنند.
فصل سوم (تنوع و چندگانگی)، سه تن از متخصصان زبان اشاره (آدام چمبری و دیگران) مقاله‌ای درباره تنوع علائم و اشارات در زبان اشاره استرالیایی نوشته‌اند.
فصل چهارم (تجزیه و تحلیل) شامل دو مقاله است. مقاله اول توسط چهار تن درباره و مقاله دوم را سه تن از کارشناسان زبان اشاره درباره چگونگی آغاز و شکل‌گیری، تحولات و پیشرفت زبان اشاره به ویژه در استرالیا نوشته‌اند.  
تاریخ ثبت در بانک 17 بهمن 1397  
فایل پیوست
تصویر