کد bk-22403  
نوع کاغذی  
عنوان مجموعه قوانین و مقررات سازمان بهزیستی کشور  
نویسنده انوشیروان محسنی بندپی  
نویسنده سید صلاح‌الدین فاطمی‌نژاد  
ناشر انتشارات سازمان بهزیستی  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1396شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 659  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
چکیده دفتر امور حقوقی سازمان بهزیستی کشور، مجموعه قوانین و مقررات مربوط به سازمان بهزیستی را تجمیع و تنظیم و در یک جلد کتاب مجموعه سازی و منتشر کرده است:
مجموعه قوانین و مقررات سازمان بهزیستی کشور، مقدمه انوشیروان محسنی بندپی و سید صلاح‌الدین فاطمی‌نژاد، تهران، انتشارات سازمان بهزیستی، 1396، [30]+659ص.
انوشیروان محسنی بندپی در مقدمه بر قانونمداری دولت تدبیر و امید در همه عرصه‌های کشور اشاره کرده و سازمان بهزیستی را سازمانی اخلاقی، هوشمند، دانش محور و ایجادکننده فرصت‌های برابر برای تمامی گروه‌های هدف در جهت ارتقای توانمندی‌ها و سلامت و قانون‌مداری می‌داند. البته غیر از این سخنان آرمانی، طرح و برنامه‌ای جهت چگونگی تحقق این آرمان‌ها ارائه نکرده است.
سید صلاح‌الدین فاطمی‌نژاد مدیرکل امور حقوقی در مقدمه دیگر گسترده بودن سازمان بهزیستی و برخورداری از 25 هزار مرکز غیردولتی در سیزده دسته را مطرح کرده و به همین دلیل بر کثرت قوانین و مصوبات این سازمان اشاره می‌کند.
این کتاب شامل دوازده فصل با این عناوین است: سیاست‌های کلی نظام؛ قوانین شورای انقلاب؛ قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی؛ قوانین مصوب مجلس شورای ملی؛ مصوبات مجمع تشخیص مصلحت؛ مصوبات هیئت وزیران؛ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی؛ مصوبات شورات عالی اداری؛ مصوبات قوه قضائیه، مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری؛ آراء وحدت رویه دیوان عدالت اداری؛ استفتائات.
در مجموع 55 قانون در این کتاب آمده است. اما این کتاب فاقد اطلاعات فیپا کتابخانه ملی است و ضوابط کتاب‌سازی و نشر کتاب، مثل شماره‌بندی صفحات را مراعات نکرده است. همچنین فاقد مقدمه علمی و فاقد فهرست راهنمای پایانی است.  
تاریخ ثبت در بانک 13 آبان 1397  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر