کد bk-18102  
نوع کاغذی  
عنوان گردشگری قابل دسترس برای همه با تاکید بر گردشگران دارای معلولیت جسمی و حرکتی  
نویسنده نادر کردی  
ناشر انتشارات پشتیبان  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1396شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 344  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات معلولان -- خدمات ، فضا‌های عمومی و معلولان  
شابک 978-600-8794-12-7  
کد کنگره ‫‭G155‭‬ /آ1‫‬‮‭ک4 1396  
کد دیویی ‫‭‭338/4791‬  
چکیده نادر کردی (متولد 1369) با بررسی وضعیت گردشگری معلولان کتابی با مشخصات زیر تألیف و منتشر کرده است:
گردشگری قابل دسترس برای همه: با تأکید بر گردشگران دارای معلولیت جسمی ـ حرکتی، تهران، انتشارات پشتیبان، 1396، 344ص.
همان‌طور که از عنوان کتاب پیداست، هدف مولف بررسی ابعاد گردشگری دسترس‌پذیر یا در دسترس یا قابل دسترس است. این مفهوم جدیداً به گردشگری راه یافته و حتی سازمان جهانی گردشگری، سال 2016 را «گردشگری برای همه» نام‌گذاری کرد. و در مورد معلولان به این معنا است که آنان مثل افراد عادی بتوانند از گردشگری هم برای گذران اوقات فراغت و هم به عنوان کسب و کار استفاده کنند.
این کتاب شامل سه فصل است: فصل اول (تعاریف، تنوع و تفاوت نیازها و مدل‌های معلولیت در گردشگری) به این مباحث می‌پردازد: انگیزه گردشگران، گردشگری قابل دسترسی برای معلولین، انواع معلولین در انواع سفرها، موانع گردشگری معلولین، استانداردها برای هتل‌ها، خدمات و تسهیلات برای معلولین، ضرورت گردشگری برای معلولین.
فصل دوم (چک لیست ارزیابی واحدهای اقامتی) شامل پرسش‌نامه جامع برای گردآوری اطلاعات واحدهای اقامتی و سپس ارزیابی اطلاعات به دست آمده است.
فصل سوم (مطالعات موردی) به بررسی محل‌هایی که در گردشگری معلولین موثر هستند می‌پردازد. در مجموع کتابی با سوژه جدید است و معلولین برای انواع اهداف اقتصادی یا فرهنگی می‌توانند از آن استفاده کنند. زیرا گردشگری در سطح جهان از مشاغل سودآور و قابل توجه است و معلولین می‌توانند به عنوان یک اشتغال پایدار از آن بهره‌مند شوند.  
تاریخ ثبت در بانک 21 اسفند 1396  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر