کد bk-12056  
نوع کاغذی  
عنوان رویای امانوئل  
نویسنده لاری‌ان تامپسون  
مترجم شبنم حیدری‌پور  
ناشر نشر پرتقال  
محل نشر تهران  
سال انتشار 1395شمسی  
نوبت چاپ 1  
تعداد جلد 1  
تعداد صفحه 36  
زبان فارسی  
قطع وزیری  
موضوعات یبوآ، امانوئل آفوسو، ‫1977 - م.‬ -- داستان ، کودکان معلول -- داستان ، کودکان معلول -- روابط خانوادگی ، دوچرخه‌‌سواری -- داستان  
شابک 978-600-8347-19-4  
کد دیویی ‭‮دا‬362/4092‬‭ت257ر 1395‬  
چکیده ‫عنوان اصلی: Emmanuel's dream : the true story of Emmanuel Ofosu ‭Yeboah, 2015.
گروه سنی:ب، ج.
این کتاب درباره یک پسر سیاه‌پوست از کشور غنا در آفریقا به نام امانوئل افوسوییوآ (متولد 1977) است که به فارسی برگردان و با مشخصات زیر منتشر شده است:
رویای امانوئل: داستان واقعی درباره امانوئل افوس، نوشته لاری تامپسون، تصویرگر شون کوئالز، ترجمه به فارسی شبنم حیدری‌پور، تهران، انتشارات پرتغال، چاپ اول: 1395، 36ص.
عنوان اصلی:

Emmanuel’s dream: The true Story of Emmanuel Ofosu Yeboah Laurie Ann Thompson 2015٫

این کتاب برای کودکان و نوجوانان، گروه سنی ب و ج سرگذشت واقعی کودکی است که از ناحیه یک پا معلولیت دارد. به طور مادرزاد پای او ناقص و کوتاه است. این بچه غنایی و دارای معلولیت، دور تا دور کشور غنا را با دوچرخه‌اش پا زد (البته با یک پا) و مسافت ششصد و چهل کیلومتر را پیمود تا اثبات کند معلولیت و کم‌توانی، ناتوانی نیست. امانوئل وقتی به دنیا آمد، چون فقط یک پای کامل داشت، مردم می‌گفتند او به درد نمی‌خورد، پدرش خانواده را ترک کرد ولی مادرش به او ایمان داشت و اسمش را امانوئل یعنی «خدا همیشه با ما است» گذاشت.
مادرش او را جوری تربیت کرد تا مستقل و روی پای خودش، کارهایش را انجام دهد. بسیاری از کارهای خانه را انجام می‌داد و یاد گرفت کفش واکس بزند و درآمد داشته باشد. هر روز لی لی کنان، شش کیلومتر می‌رفت تا به مدرسه برسد. او تنها به پایتخت رفت و با زحمت کار پیدا کرد. مادرش قبل از مرگ به او گفته بود هرگز گدایی نکن و همیشه با کار و تلاش زندگی کرد. امانوئل ده روز دور غنا را در سخت‌ترین شرایط آب و هوایی و با تحمل همه مشکلات پیمود و به یک قهرمان ملی تبدیل شد.  
تاریخ ثبت در بانک 12 فروردین 1396  
فایل پیوست
تصویر
 
تصویر