کد jr-46262  
عنوان اول فروش کیت‌های تست 15 دقیقه‌ای کرونا توسط شرکت ژاپنی  
عنوان مجموعه کرونا و معلولیت  
نوع کاغذی  
ناشر انتشارات توانمندان و دفتر فرهنگ معلولین و انجمن نابینایان ایران  
سال چاپ 1399شمسی  
شماره صفحه (از) 413  
شماره صفحه (تا) 414  
زبان فارسی  
متن
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از تایمز ژاپن، شرکت صنایع کورابو در ژاپن که یک تولید کننده محصولات نساجی و شیمیایی است اعلام کرد که از دوشنبه فروش کیت‌های آزمایش سریع کرونا را در این کشور آغاز خواهد کرد.
این شرکت روز پنجشنبه اعلام کرد که در این هفته فروش کیت‌های آزمایش ویروس کرونا را که توسط یک شرکت چینی تولید شده و قابلیت شناسایی ویروس کرونا در مدت 15 دقیقه را دارا بوده و بسیار سریع‌تر از روش فعلی است، آغاز خواهد کرد.
این کیت که از نمونه کوچک خون استفاده می‌کند، قرار است در مقایسه با روش تست PCR در زمان و هزینه صرفه‌جویی کند. برای دستیابی به نتیجه تست از طریق روش PCR که از گلو یا نقاط دیگر بیمار نمونه‌گیری می‌کند به 4 تا 6 ساعت زمان نیاز است.
کیت‌های کورابو تنها در مدت 15 دقیقه پس از نمونه‌گیری از خون بیمار با نمایش یک خط قرمز نتیجه تست افراد را مشخص خواهد کرد. به گفته شرکت خط قرمز بیانگر حضور آنتی‌بادی‌ها برای ویروس در خون و در نتیجه مثبت بودن نتیجه تست است.
البته این کیت توسط یک شریک تجاری شرکت کورابو در چین تولید شده و پیش از این نیز توسط موسسات پزشکی چین مورد استفاده قرار گرفته است.
شرکت کورابو قصد فروش این کیت‌ها را به موسسات تحقیقاتی و آزمایشگاهی را دارد. یک کیت قابلیت آزمایش 10 نمونه را داشته و قیمت آن 25 هزار ین است.
این کیت‌ها از امروز (دوشنبه) به فروش خواهند رسید و به گفته شرکت برخلاف تست‌های PCR قابلیت شناسایی ویروس در بیماران در مراحل اولیه بیماری را نیز خواهد داشت. این شرکت قصد دارد برای انجام 10 هزار تست در روز کیت‌ها را در اختیار موسسات مربوطه قرار دهد.
با توجه به افزایش تعداد افرادی که تحت آزمایش قرار می‌گیرند، نیاز به تست‌های سریع‌تر در حال افزایش است و همین مسئله شرکت‌های تحقیقاتی و دارویی را به تکاپو برای یافتن راه حل‌های بهتر انداخته است.
شرکت شیمادزو یکی از این موسسات است که اعلام کرده قصد تولید یک روش تست با قابلیت شناسایی ویروس در یک ساعت را دارد. این شرکت از تلاش برای نهایی کردن این روش تا اواخر ماه مارس خبر داده است.  
تاریخ ثبت در بانک 22 تیر 1400