کد jr-46199  
عنوان اول ابتلای 1717 نفر از مددجویان بهزیستی به کرونا  
عنوان مجموعه کرونا و معلولیت  
نوع کاغذی  
ناشر انتشارات توانمندان  
سال چاپ 1399شمسی  
شماره صفحه (از) 115  
شماره صفحه (تا) 116  
زبان فارسی  
متن وحید قبادی دانا روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: این هزار و 717 نفر از معلولان جسمی و ذهنی، افراد دارای اختلال روانی مزمن، سالمندان، معتادان و فرزندان نگهداری شده در مراکز بودند.
وی خاطرنشان کرد: از این هزار و 717 نفر مبتلا به کرونا، 753 نفر تحت درمان هستند، 820 نفر بهبود یافته‌اند و ترخیص شدند و 144 نفر جان خود را از دست دادند که اغلب از سالمندان بودند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: خوشبختانه هیچ مورد مرگ و میر بین فرزندان بی‌سرپرست و بد سرپرست نداشتیم.
قبادی دانا با یادآوری نگهداری از 70 هزار مددجو در مراکز شبانه‌روزی افزود: اولین بخشنامه بهداشتی کرونا از سوی بهزیستی از پنجم بهمن ماه سال گذشته صادر شد. صدور 80 دستورالعمل بهداشتی، ایجاد ایزولاسیون و قرنطینه و اعمال محدودیت تردد ملاقات شوندگان و محدودیت پذیرش، موارد ابتلا در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی را در مقایسه با سایر کشورها بسیار کاهش داد.
وی ادامه داد: ورود ویروس کرونا به مراکز شبانه‌روزی از طریق پرسنل بدون علامت بوده است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: تمام مراکز شبانه‌روزی از سوی خیریه‌ها و بخش غیردولتی اداره می‌شود و سازمان بهزیستی کشور بر آن‌ها نظارت دارد و ماهانه 945 هزار تومان به ازای هر نفر به این مراکز یارانه پرداخت می‌کند.
قبادی دانا خاطرنشان کرد: در حال حاضر 43 هزار مرکز غیر دولتی، 15 هزار مرکز مهدکودک، سه هزار و 300 مرکز مشاوره و روانشناسی و دو هزار و 531 مرکز شبانه‌روزی نگهداری معلولان، سالمندان، بیماران روان مزمن و معتادان در کشور فعالیت دارند. 26 هزار فرزند نیز در مراکز شبه خانواده نگهداری می‌شوند.  
تاریخ ثبت در بانک 21 تیر 1400