کد jr-45526  
عنوان اول هرستون، ارنست ای. کوچک  
عنوان دوم نویسنده ناشنوا و حامی جامعه ناشنوایان امریکا  
مترجم زهرا سادات قاضی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1322  
شماره صفحه (تا) 1333  
زبان فارسی  
متن هرستون، ارنست ای. کوچک ، نویسنده ناشنوا و حامی جامعه ناشنوایان امریکا.
در یکم مارس 1939 در استوتسبری ، در ویرجینیای غربی به دنیا آمد. در پنج سالگی به علت مننژیت نخاعی ناشنوا شد. ابتدا مادرش, دُرُسی با فرستادن پسر بچه به مدرسه ناشنوایان و نابینایان دورگه ویرجینیای غربی نزدیک چارلستون مخالف بود و فکر می‌کرد که از خانه خیلی دور است. اما سرانجام هرستون به مدرسه نابینایان و ناشنوایان رفت و تحصیلات خویش را تا سطوح دانشگاهی ادامه داد. او در امتحانات تعیین سطح دانشگاهی، امتیاز بالایی کسب کرد. همچنین در چند حرفه مطالعاتی داشت. او به آرایشگری علاقه‌مند بود، اما یکی از معلمان او، به او توصیه کرد آرمانهای شغلی بالاتری را برگیرد. هرستون مدرک کارشناسی‌اش را در آموزش و پرورش در دانشکده گالودت تکمیل کرد و همان جا جایزه جورج ام. تیگاردن برای شعر خلاق دریافت کرد. او مدال برنز کشتی را نیز در بازیهای بین‌المللی ناشنوایان هلسینکی در 1961 دریافت کرد.
هرستون, تدریس انگلیسی و مطالعات اجتماعی را در مدرسه دولتی ناشنوایان در رالیه کارولینای شمالی به سال 1961 آغاز کرد. او نخستین معلم ناشنوای افریقایی_ امریکایی در تاریخ مدرسه بود. سه سال بعد، یک موقعیت تدریس در انجمن میشیگان ویژه گفتار و شنیدار بهتر در لانسینگ به او پیشنهاد شد. او در این انجمن در تلاش بود به ناشنوایان با سایر ناتوانیها برای رشد مهارتهای زندگی مستقل یاری رساند. در این سالها، هرستون همچنین در دانشگاه ایالتی میشیگان و دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در برنامه پرورش مدیریتی نورتریج به تحصیل پرداخت که مدرک کارشناسی ارشد مدیریت آموزش ویژه را در 1967 دریافت کرد. در این سالها از او و همکارش لینوود اسمیت ‌‌خواستند مسائل ناشنوایان سیاه‌پوست را مطرح کنند. در چهارمین همایش دوسالانه کارکنان توان‌بخشی حرفه‌ای با ناشنوایان بزرگسال، او و لینود اسمیت روی یک گروه ناشنوایان سیاه‌پوست کار کردند و بر اهمیت رویارویی با مسائل مرتبط با بی‌سوادی و بیکاری، مهارتهای ارتباطی و هویت شخصی تأکید کردند. نقش حمایتی ممتد آنها منجر به چاپ کتابهای مورد نیاز بیشتر شد. کتاب سیاه و ناشنوا در امریکا: آیا ما متفاوت هستیم؟ به موضوع کودک ناشنوا و خانواده، آموزش و پرورش، توان‌بخشی و برجسته‌سازی اعمال شماری از سیاهان حرفه‌ای ناشنوا می‌پردازد.
در 1989، هرستون، مدیر شعبه انطباق و زیرنویسی بخش خدمات آموزشی در اداره خدمات آموزش ویژه و توان‌بخشی بود. او مسئول هماهنگی تحقیقات و توسعه مرتبط با رسانه‌ها و زیرنویسی توسعه سیاست و راهبردهای خلاقانه برای تضمین حمایت از پروژه‌ها و پیشرفت برنامه‌های ابداعی و خلاق برای دانش‌آموزان و بزرگسالان ناشنوا بود. در این سالها، او گزارشهای بسیاری, از رسانه‌های چندگانه، آموزش شغلی، خدمات فرهنگی، زیرنویسی، ریزرارایانه, دیسکهای ویدئویی و فناوریهای ارتباطات راه دور به چاپ رساند.
مأخذ:
DPAS, P. 164-166.
ترجمه زهرا سادات قاضی  
تاریخ ثبت در بانک 4 خرداد 1400