کد jr-44635  
عنوان اول ناشنوایان: دیدگاههای علوم روان‌شناختی، تعلیم و تربیت و جامعه‌شناسی  
عنوان دوم مجموعه مقاله‌های به زبان انگلیسی در بررسی جنبه‌های آموزشی و روان‌شناسی اجتماعی ناشنوایان  
نویسنده گیتا موللی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1242  
شماره صفحه (تا) 1242  
زبان فارسی  
متن ناشنوایان: دیدگاههای علوم روان‌شناختی، تعلیم و تربیت و جامعه‌شناسی، مجموعه مقاله‌های به زبان انگلیسی در بررسی جنبه‌های آموزشی و روان‌شناسی اجتماعی ناشنوایان.
این کتاب در ضمن مقاله‌هایی, دیدگاههای مختلف سه دانش را با دسته‌بندی خاص و همراه با تحلیل و نقادی مطرح می‌کند. در واقع، مهم‌ترین نظریات متفکران این علوم در زمینه ناشنوایی در این کتاب آمده است.
نویسندگان تلاش می‌کنند دیدگاههای صاحب‌نظران شنوا و ناشنوا را در تعامل با هم در هر موضوع مطرح کنند. نیز برخی موضوعات را در یک بستر تاریخی تحلیل و تحولات آن را بررسی می‌کنند. ویژگی دیگر این کتاب، راهنمایی عملی ناشنوایان یا متصدیان امور ناشنوایی به جای نظریه‌پردازیهای صرف است. از این رو، دیدگاههای افراد به ویژه ناشنوایان را به گونه‌ای مطرح کرده که معطوف به واقعیتهای زندگی ناشنوایان باشد و در مدرسه، محیط علمی و آموزشی، خانواده و مثل اینها تأثیر داشته باشد.
پدیدآورندگان این اثر، به دلیل فقدان شنوایی توانسته‌اند تجربه‌های خود را با پژوهشهای علمی آمیخته و در هر موضوع تحلیلهای عینی‌تری ارائه دهند. روش پژوهشی که به کار گرفته‌اند، استقرایی است، یعنی با تحلیل و بررسی موردی زندگی ناشنوایان به رهیافت علمی و نظریه‌پردازی رسیده‌اند.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
Andrews, Jean F.; Leigh, Irene W.; Weiner, Mary T.; Deaf People: Evolving Perspectives from Psychology, Education and Society, Edi: Tammy Weiner 1st Edition, Pearson Allyn & Bacon, 2003, 312p.
گیتا موللی  
تاریخ ثبت در بانک 24 فروردین 1400