کد jr-44634  
عنوان اول ناشنوایان امریکا  
عنوان دوم نشریه ویژه ناشنوایان در امریکا  
نویسنده جس ام. اسمیت  
مترجم راضیه افتخاری  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1240  
شماره صفحه (تا) 1241  
زبان فارسی  
متن ناشنوایان امریکا ، نشریه ویژه ناشنوایان در امریکا.
این نشریه مهم‌ترین گاهنامه موسسه ملی ناشنوایان است که هدف اصلی از انتشار آن، پوشش وسیع علایق، مشکلات و موفقیتهای نوجوانان ناشنوا از طریق شهروندان سرشناس است.
این نشریه که شمارگان آن به 4500 جلد می‌رسد، هشت بار در سال چاپ و منتشر می‌شود. خوانندگان این نشریه، ناشنوایان و خانواده‌های آنان‌اند، اما تنها به این افراد محدود نمی‌شود. برای نمونه، کارآموزان و متخصصان آموزشی، برای کسب اطلاعات و راهنماییهای لازم، این نشریه را مطالعه می‌کنند. ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی و انسانی، در سطح ملی، محلی و ایالتی نیز، از این نشریه به عنوان منبع اطلاعاتی استفاده می‌کنند، همچنین تصمیم‌سازان و سیاست‌مداران نیز، بخشی از مخاطبان این نشریه هستند.
تاریخچه: نشریه‌ای که پیش از نشریه ناشنوایان امریکا منتشر می‌شد، سایلنت وورکر نام داشت. این نشریه پیش‌تر به عنوان نشریه مدرسه ناشنوایان نیوجرسی, که اکنون به مدرسه ماری کاتزنباخ معروف است, در 1892 آغاز به کار کرد، و در همان سال نیز چاپ و منتشر شد، و افزون بر چاپ اخبار مدرسه، به یک وسیله آموزش برای ایجاد خلاقیت در زمینه هنرهای گرافیکی تبدیل شد و تصویر دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در ایالت نیوجرسی و سایر ایالات را منتشر می‌کرد. در میانه دهه 1920 پوشش ملی و شمار خوانندگان این نشریه به بالاترین اندازه خود رسید. افزایش هزینه‌ها و تغییر ماهیت این مجله، باعث تبدیل این نشریه به یک روزنامه کوچک گردید و در نهایت، مدرسه نیوجرسی در 1929، تصمیم به توقف چاپ آن گرفت.
در زمان رکود اقتصادی و جنگ جهانی دوم و پس از آن، چندین روزنامه کوچک و مجله مقطعی برای ناشنوایان به چاپ رسید. در 1948 پس از انجام یک تحقیق بازاریابی برای یک مجله ملی، نشریه سایلنت وورکر، دوباره در قالب مجله با جلد براق و شیک, شهرت خود را باز یافت و در نتیجه، هزینه انتشار این نشریه افزایش یافت و به سرنوشت نشریه انجمن ملی ناشنوایان دچار شد. ایجاد یک بحران مالی در اواخر دهه 1950، بقای این نشریه را با مشکل روبه‌رو ساخت. بدین ترتیب به علت مشکلات مالی، چاپ این نشریه برای چهار سال در مدرسه ناشنوایان تنسی انجام شد.
سالها پس از رواج دوباره این نشریه، در 1964، تغییری در نام این مجله داده شد و نام این مجله به نشریه ناشنوایان امریکا تغییر یافت؛ و عنوان فرعی آن «مجله‌ای ملی برای همه ناشنوایان» نیز، حذف شد تا نشان‌دهنده تغییر گروهی مخاطبان باشد.
اداره انتشار و چاپ این نشریه نیز تغییر یافت. در سالهای اولیه، اوج شهرت این مجله، هر دو دفتر در کالیفرنیا که مقر سابق انجمن ملی ناشنوایان ‌بود، قرار داشت. پس از چهار سال انتشار این مجله در تنسی، چاپ آن به شهر لویستون از ایالت آیداهو منتقل شد. دفتر سردبیر این محله در ایندیاناپلیس واقع بود. پیش از انتقال به واشنگتن، چاپ آن در چندین شهر از ایالت ایندیانا انجام می‌شد.
سردبیران: از زمان تأسیس این نشریه تا کنون، شش نفر سردبیری آن را به عهده داشته‌اند که عبارت‌اند از: جورج اس. پورتر (1892 تا 1929)؛ بیل آر. وایت (1948 تا 1949)؛ لئول اف. شرایبر (1950 تا 1951)؛ بایرون بی. بورنز (1951 تا 1958)؛ جس ام. اسمیت (1959 تا 1980)؛ و موریل استراسلر از 1980 تا زمان حال. پورتر در مدرسه ناشنوایان نیوجرسی عضویت داشت. چهار سردبیر دیگر نیز، به عنوان اعضای نیمه وقت، مشغول خدمت بودند. در سپتامبر 1980، یک سردبیر تمام وقت به عنوان عضو دفتر داخلی انجمن ملی برگزیده شد. سردبیر این نشریه را رئیس انجمن ملی ناشنوایان با تصویب هیئت اجرایی آن برمی‌گزیند. این امر، براساس مفاد قوانین سازمان صورت می‌گیرد که به مقامات مسئول انتشار این مجله، تفویض می‌گردد.
محتوا: با توجه به محل چاپ آن، این نشریه سالها به انتشار اخبار مدرسه ناشنوایان نیوجرسی می‌پرداخت، اما پس از آنکه به یک مجله ملی تبدیل شد, توانست پوشش خبری گسترده‌ای از جمله: مقاله‌هایی درباره موقعیت ناشنوایان و داستانهای مصور و هنری فراوانی را در بربگیرد.
آگهیهای تبلیغاتی این مجله شامل، رویدادها، کتابها و سایر نشریات، دسترس به کالاهای ویژه و وسایل گوناگون ارتباطی به ویژه وسایل مخابراتی است. سیاهه کلوپها و مراکز مذهبی نیز، از درآمد حاصل از آگهیها تأمین می‌شود.
پوشش خبرهای ورزشی، اگرچه شامل گزارشهای جدید و به روز نبود، اما از دیرباز یکی از موضوعات مورد توجه و مهم این مجله به شمار می‌آمد. نوجوانان ناشنوا، خلاصه اخبار سالانه مسابقات فوتبال، بسکتبال، کشتی و دو میدانی دبیرستانها را مشتاقانه دنبال می‌کنند. مشروح اخبار مسابقات جهانی ناشنوایان به صورت فصلنامه در این نشریه به چاپ می‌رسید، اما امروزه این اخبار به عهده روزنامه تلخیص شده انجمن ملی، به نام برادکستر ، قرار دارد.
اخبار محلی به علت محدودیت فضا و نامتناسب بودن برای انتشار در سطح ملی، حذف گردید. ستونهای منظم و همیشگی, کاهش و مقاله‌هایی درباره شخصیتهای برجسته و معروف افزایش یافت.
ناشنوایان امریکا، به عنوان نشریه رسمی انجمن ملی ناشنوایان، گزارشهای مفصل و بیانیه‌های مالی را در بر نمی‌گیرد. نشریه برادکستر به پخش اخبار رسمی ‌می‌پردازد.
تغییر جلد و ستونهای منظم این مجله، باعث جذابیت بیشتر محتوای آن گردید. همچنین صفحه‌آرایی آن نیز، با آخرین فناوری هنرهای گرافیکی همگام شده است.
خط‌مشی سردبیران: از آنجا که مدرسه دولتی ناشنوایان نیوجرسی، دارای سیاست میانه‌روست، بیشتر مقاله‌های به چاپ رسیده در این نشریه، درباره تواناییهای ناشنوایان در زمینه‌های مختلف از جمله زمینه‌های هنری است.
شهرت این مجله از سوی انجمن ملی و با اتخاذ یک سیاست قاطع سردبیری همراه بود که به دفاع از حقوق ناشنوایان و مبارزه با هرگونه تبعیض برضد آنان می‌پرداخت. از جمله اهداف این نشریه، مبارزه برای پذیرش روش ارتباط کلی به عنوان یک فلسفه کارآمد در آموزش ناشنوایان است.
مقاله‌هایی مصور نیز به عنوان بخشی از این سیاست، متمم گزارشهای سردبیر به شمار می‌رود. خط‌مشی سردبیر این نشریه، همواره با اهداف انجمن ملی، همسو و یکسان بوده و سردبیر مشورت با رئیس و مدیر اجرایی ناد، تصمیم می‌گیرد که چه مطالبی باید منتشر شود. در حالی که بعضی از گزارشها، از سوی نویسندگان و مطالب دست‌نوشته فراوانی از منابع دیگر نیز برای چاپ ارائه می‌گردد و از آنجا که فضا و زمانی که در اختیار ناشنوایان گذاشته شده, محدود است, امکان چاپ همه این مطالب رسیده میسر نیست. اما این امر باعث دلسرد شدن خوانندگان و عدم ارسال مقاله نمی‌گردد؛ زیرا ناشران بسیار انگشت‌شماری در سطح ملی وجود دارند که مطالبی درباره جامعه ناشنوایان را منتشر می‌کنند.
این نشریه درباره چاپ دوباره نشریه سیاستی انعطاف‌پذیر دارد؛ زیرا مطالب آن تابع قانون کپی‌رایت نیست. استفاده از مقاله‌های مصور درباره شخصیتهای برجسته ناشنوا، از دیرباز در دستور کار بوده است. نسخه‌هایی از این نشریه به مدرسه‌ها و سایر کتابخانه‌ها برای خوانندگان ناشنوا، ارسال می‌گردد.
مأخذ:
GEDPD, Vol. 1, P. 225-226.
جس ام. اسمیت
ترجمه راضیه افتخاری  
تاریخ ثبت در بانک 24 فروردین 1400