کد jr-44509  
عنوان اول مقدمه‌ای بر روان‌شناسی شنوایی  
عنوان دوم کتابی درباره مسائل روان‌شناسی شنوایی به زبان انگلیسی  
نویسنده گیتا موللی  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1193  
شماره صفحه (تا) 1193  
زبان فارسی  
متن مقدمه‌ای بر روان‌شناسی شنوایی، کتابی درباره مسائل روان‌شناسی شنوایی به زبان انگلیسی.
مولف برای تحلیل و بررسی موضوعات گوناگون در زمینه روان‌شناسی شنوایی مانند صوت، سایکواکوستیک و ادراک شنوایی، براساس آخرین یافته‌های پژوهشی، به تدوین این کتاب پرداخته است. کتاب با بهره‌گیری از بیش از دویست منبع، اعم از کتاب و مقاله، که از 1996 به بعد چاپ شده‌اند، به بررسی مسائل فوق می‌پردازد.
پژوهشگران موضوع حس و ادراک، بی‌نیاز از این کتاب نیستند. نویسنده ارتباطات همراه با مکانیزمهای آنها را شرح داده، تصویر کاملی از سیستم شنوایی و چگونگی کار آن ارائه و ادراک شنوایی را با بررسی جنبه‌های سایکوآکوستیک آن بررسی کرده است.
فصلهای کتاب عبارت‌اند از: فیزیک صوت، فیزیولوژی سیستم شنوایی، پوشش و توانایی انتخاب فرکانسی مورد نظر، تجزیه و تحلیل زمانی صوت، درک طنین، جهت‌یابی فضایی صوت، درک ارتعاش، درک حوزه شنیداری پیچیده، درک گفتار و کاربردهای عملی نظیر سمعکها، کاشتهای حلزونی و تولید مجدد اصوات با کیفیت بالا.
کتاب حاضر برای استفاده واحدهای دانشگاهی و متخصصان روان‌شناسی، علوم شنوایی و گفتار و شنوایی‌شناسی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نوشته شده است و اطلاعات سودمندی را در اختیار پژوهشگران و دانشمندان صاحب‌نظر در شنوایی و صوت و رشته‌های مهندسی صدا، متخصصان گوش، سازندگان سمعک و شنوایی‌شناسان می‌گذارد.
مشخصات کتاب‌شناختی این اثر به شرح زیر است:
Brain Moore; Brain C. G. Moore, An Introduction to the Psychology of Hearing,5th ed Academic Publishers, 2003, 473p.
گیتا موللی  
تاریخ ثبت در بانک 18 بهمن 1399