کد jr-44500  
عنوان اول مرکز شرح‌نویسی  
عنوان دوم موسسه ارائه خدمات شرح‌نگاری برای انواع برنامه‌های صوتی و فیلمها در امریکا  
مترجم راضیه افتخاری  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1182  
شماره صفحه (تا) 1183  
زبان فارسی  
متن مرکز شرح‌نویسی ، موسسه ارائه خدمات شرح‌نگاری برای انواع برنامه‌های صوتی و فیلمها در امریکا.
خدمات غیرانتفاعی بنیاد آموزش دبلیو. جی. بی. اچ. بوستن ، نخستین موسسه شرح‌نویسی در سطح جهان است. این مرکز، در اوایل دهه 1970، شرح نویسی رایگان قابل رویت در همه تلویزیونها را به ایستگاههای تلویزیونی وابسته به خدمات عمومی ‌پخش برنامه‌های بی‌بی‌سی ارائه داد. معمولاً نخستین برنامه‌ها دارای شرح‌نویسی باز بود.
امروزه این مرکز، زیرنویسهایی را برای تمام بخشهای تبلیغاتی، سرگرمی ‌و صنایع تولید کرده و یک سری خدمات، شامل زیرنویسهای مستقیم و همزمان با پخش برنامه و زیرنویسهای باز را ارائه می‌دهد. توسعه برنامه‌های نرم‌افزاری، موسسات و مدارس را قادر می‌سازد برنامه‌ها و رویدادهای مربوط به ناشنوایان را شرح‌نویسی کنند.
این مرکز در 1991 موفق به کسب یک امتیاز سه ساله بالغ بر شش میلیون دلار از سوی وزارت آموزش، برای ارائه خدمات شرح‌نویسی مستقیم، برای اخبار سراسری و برنامه‌های عمومی ‌تلویزیونهای سراسری و تجاری گردید. این امتیاز باعث دو برابر شدن ساعات شرح‌نویسی برنامه‌ها شد. سه شبکه مهم تلویزیونی ای بی سی، ان بی سی، و سی بی اس، یک سوم از هزینه‌های شبکه‌های خبری خود را پذیرفتند. سهم برنامه مک نیل لهرر نیوز ، تلویزیونی سراسری از سوی بنیاد جان دی. و کاترین تی. مک آرتور پرداخت شد.
مأخذ:
EDHD, P. 42.
ترجمه راضیه افتخاری  
تاریخ ثبت در بانک 16 بهمن 1399