کد jr-44494  
عنوان اول مراکز اطلاع‌رسانی ناشنوایان  
عنوان دوم نهادهای موظف به عرضه خدمات مشاوره اطلاعاتی  
مترجم صدیقه شجاعیان  
عنوان مجموعه دانشنامه ناشنوایان (دانا) ـ جلد سوم  
نوع کاغذی  
ناشر موسسه فرهنگی هنری فرجام جام جم  
سال چاپ 1388شمسی  
شماره صفحه (از) 1179  
شماره صفحه (تا) 1179  
زبان فارسی  
متن مراکز اطلاع‌رسانی ناشنوایان، نهادهای موظف به عرضه خدمات مشاوره اطلاعاتی.
تاکنون چندین مرکز اطلاعاتی برای ناشنوایان تأسیس شده است. نوع کار و وظایف این مراکز مختلف است. برخی از مهم‌ترین آنها عبارت‌اند از:
مرکز اطلاعات ملی ویژه اطفال و نوجوانان معلول : این مرکز در جمع‌آوری و پخش اطلاعات سودمند برای جوانان معلول، برپایی کارگاهها و چاپ بولتنهای خبری فعالیت دارد.
مرکز ملی اطلاعات توان‌بخشی : این مرکز یک کتابخانه تحقیقاتی و خدمات اطلاعاتی توان‌بخشی است که خدمات ارجاعی و پژوهشی، اجرای سفارشهای مربوط به جست‌وجوی رایانه‌ای، نشر فصلنامه ناریک و ایجاد پایگاه اطلاعاتی داده‌های توان‌بخشی را بر عهده دارد که فهرست رایانه‌ای کلیه نوشته‌های مربوط به توان‌بخشی را در بردارد.
مرکز اطلاعات ملی درباره ناشنوایان : این مرکز در محوطه دانشگاه گالودت قرار گرفته است و اطلاعاتی درباره جنبه‌های مختلف ناشنوایی و درباره خود دانشگاه فراهم می‌آورد.
اطلاعات درباره شغلهایی در زمینه ناشنوایی، ابزار کمکی، ناشنوایی و پیری، سیاهه منابع آموزشی، خواندن فهرستها و ... در دسترس عموم است.
این مرکز، به منابع بسیار دسترس دارد و با متخصصان در دانشگاه گالودت و اطراف کشور در تماس است و از طریق شبکه پست الکترونیکی در کسب این اطلاعات مشترک می‌شود.
مأخذ:
EDHD, P. 147-148.
ترجمه صدیقه شجاعیان  
تاریخ ثبت در بانک 16 بهمن 1399